Onetomarket maakt gebruik van cookies. Privacy beleid.

Netwerk event - Fresh Digital Business

Onetomarket ontmoette haar relaties, tijdens het eerste relatie event, in de nieuwe Spaces huisvesting in Utrecht. Na twee jaar mochten we elkaar weer eens echt ontmoeten. Voor diverse klanten was corona een moeizame periode, voor anderen liep de digitale business beter dan ooit.

In goed overleg heeft Onetomarket haar opdrachtgevers bediend en de corona tijd ook gebruikt om zich, na ruim 20 jaar, weer voor te bereiden op de toekomst. Resultaat is een nieuwe positionering waarbij Business Impact, Strategie & Data en Growth Marketing hand in hand gaan onder de Fresh Digital Business vlag.

Fresh in de zin dat we werken aan kwalitatieve leads, dat we data gebruiken om beslissingen te nemen en bovenal dat het een feestje is om met Onetomarket samen te werken. Bij deze nieuwe aanpak past ook een nieuwe website en een centrale werklocatie om zo voor het schaarse talent een aantrekkelijke werkgever te zijn. Inmiddels is het kernteam (lead consultants) aangetrokken, de consultant die tijdens het event ook de updates op hun vakgebied verzorgden.

De rol die Onetomarket graag inneemt is die van remote digital business afdeling, zodat de opdrachtgever altijd de beschikking heeft over het gewenste multidisciplinaire team. Wij zijn dankbaar dat wij al zo lang voor zo vele mooie merken mogen werken om de concurrentiepositie te versterken en zijn voornemens dit nog lang met jullie vol te houden.

 

Strategie & Innovatie

Het afgelopen jaar heeft Onetomarket besteed om de propositie aan te scherpen en zich met nieuw elan te presenteren. We zijn ons gaan richten op datagedreven optimalisatie en daartoe hebben we een data architectuur ontworpen om die ambitie te ondersteunen. Het eerste concrete resultaat daarvan is het Onetomarket Fresh Dashboard waarvoor middels automatische koppelingen met talloze platforms, iedere dag verse data wordt opgehaald, die daarmee voor de klant altijd inzichtelijk is.

Het komende jaar gaan we dit platform verder uitbreiden met data op gebruikersniveau, om geautomatiseerd segmentatie en personalisatie te kunnen gaan toepassen. Randvoorwaarde daarbij gaat zijn de data privacy van gebruikers, die centraal staat in het ontwerp. Als je hierin geïnteresseerd bent, neem dan gerust contact op.

 

E-mail & automation

Veel organisaties werken met E-mail Marketing, maar nog niet met Email Marketing Automation. En dat is zonde want E-mail is hot. Het kanaal groeit met 130% de komende 7 jaar en voor elke euro krijg je er $42,- voor terug (bron: DMA). Maileon is de beste email marketing software in Nederland voor hogere conversie & meer omzet, gepersonaliseerde mails, automatiseren en het is 30 dagen gratis.

Maileon is preferred supplier voor Onetomarket. En ideaal voor Mailchimp ontgroeiers tot aan grotere corporates. Het is schaalbaar op maat en heeft een fijne support afdeling die de tijd neemt om jouw Email Marketing Automation strategie naar een hoger niveau te tillen. Hoe ziet zo’n strategie eruit?

  1. Begin bij je contacten, haal alles uit je lijst wat er in zit.
  2. Ga o.b.v. deze inzichten aan de slag met de content
  3. Personaliseer de verkregen content
  4. Ga nu aan de slag met daadwerkelijk bouwen.

Vergeet niet te monitoren en te rapporteren en de cirkel is weer rond.

 

Aansturen op geluk

Door aan verschillende knoppen te draaien proberen marketeers klanten te verleiden tot conversie. Deze kunst van het verleiden, kost tijd en energie en maakt klantacquisitie is kostbaar. Om deze reden is het van belang om je te richten op de juiste klanten.

 

Door simpelweg een onderscheid te maken tussen tevreden en ontevreden klanten kunnen organisaties zich richten op lange termijn relaties. Waarbij een focus op omzet alleen, leidt tot een blinde vlek. Omzet houdt immers beperkt rekening met lange termijn relaties. Extra handvaten zijn dus nodig voor het behalen van een competitief voordeel. Hierbij biedt klanttevredenheid de sleutel.

Door één simpele vraag te stellen, kan je een NPS score berekenen die iets zegt over de klantbeleving. Ofwel, zou je bedrijf X aanraden aan familie en vrienden? Integreer deze score in het beslissingsproces voor succesvolle bedrijfsvoering. Want het aansturen op NPS vergroot jouw kans op succes!

 

SEO Automation

Automatiseren met SEO, kan dat eigenlijk wel? We presenteren het automation transformatie model, geïntroduceerd om pragmatisch met SEO automation aan de slag te gaan. 

Binnen elke fase kun je als organisatie aan de slag met automatisering die past bij de mate van volwassenheid. Ter verduidelijking worden voor iedere fase voorbeelden gegeven van SEO automation. Concreet kun je de volgende stappen gebruiken om hier zelf ook mee aan de slag te gaan:

  1. Bewust worden van de toegevoegde waarde van automation,
  2. Prioriteren van automation & innovatie,
  3. Integreren binnen de bestaande processen,
  4. Optimaliseren om maximale impact te maken op jouw business.

 

Advertising Performance Max

Google is zoals iedereen weet constant bezig met nieuwe ontwikkelingen. Deze keer de nieuwe Google Performance Max campagne zoals Rens presenteerde. Wat zijn de grote voordelen van deze nieuwe type campagne en wat kun je ermee?

Deze nieuwe campagnevorm krijgt een prominente plek binnen Google Ads, zo gaat gaat het Smart Shopping vervangen. Perfromance Max gaat gebruiken maken van alle Google properties:

  • Google Search en zoekpartners
  • Google Display-netwerk
  • Discover
  • Gmail
  • YouTube en andere videokanalen
  • Google Maps

De grote voordelen van deze nieuwe campagne zijn, doelgerichte campagne; hier worden je marketingdoelen centraal gezet met als primaire doel, het maximaliseren van de prestaties van de campagne. Betere prestatie door machine learning, stuur op automatisering met Audience signals krijg meer tijd op te focussen op strategie.

 

Download hier de slides van het evenement.

meer over marketing
soortgelijke artikelen
cross