Vanzelf

Uitdaging

Vanzelf heeft als energie-startup de uitdagende opdracht om een nieuw concept en een nieuwe naam in de markt te zetten, zoveel mogelijk klanten te werven en daarbij een positieve bijdrage te leveren aan het ecosysteem van producenten, leveranciers, intermediairs en klanten. De marketingstrategie moet erop gericht zijn de voordelen van het 'autosaver' concept over de bühne te krijgen.

Oplossing

Onetomarket helpt het Vanzelf marketingteam met de ontwikkeling van een communicatieplan waarin verschillende online en offline kanalen samenwerken om het merk Vanzelf neer te zetten, het concept uit te leggen, mensen die onbewust in variabele tarieven zitten te activeren en zoveel mogelijk mensen zich voor de service te laten inschrijven. Vanzelf maakt daarbij gebruik van de uitgebreide kennis en ervaring bij Onetomarket in alle disciplines van digital marketing, voor een vaste prijs per maand.

Puur datagedreven

Met de maandrapporten en dashboards van Onetomarket is er dagelijks inzicht in de kosten en opbrengsten van de campagnes volgens het See/Think/Do/Care model.

Holistische marketinganalyse voor on- en offline

Verschillende marketingcampagnes, zowel on- als offline zijn vooraf voorzien van KPI's en hun resultaten als geheel geanalyseerd, waarbij learnings in kaart zijn gebracht om als input te dienen voor een vervolg.

SEO verkeer binnen 1 maand 120% gestegen

In 2021 is er begonnen met het optimaliseren van de website voor SEO. Dat leverde binnen een maand na de eerste optimalisaties al een stijging op van 120% in verkeer.

Vanzelf brengt met de 'autosaver' een nieuw serviceconcept voor energiecontracten naar Nederland, dat de potentie heeft om de hegemonie van de energievergelijkers te doorbreken. Als dochter van het B2B opererende Connecthing, heeft Vanzelf de mogelijkheid en middelen in de energiemarkt om een goed alternatief te worden voor traditionele prijsvergelijkers. Omdat het concept nog onbekend is in Nederland, moet zowel dat, alsook de nieuwe merknaam worden neergezet in het communicatieplan.

Onetomarket is vanaf het prille begin van Vanzelf onderdeel van het ontwikkelteam en kan daarom ook al vroeg pleiten voor een geïntegreerde aanpak, robuuste meetbaarheid en een digital marketingstrategie gebaseerd op het See/Think/Do/Care model. Ambitieuze groeidoelstellingen maken het mogelijk om een rekenmodel te ontwikkelen, dat duidelijk maakt hoeveel investering nodig is om een duurzame aanwas van klanten te realiseren.

quote van een klant

"Onetomarket heeft de verschillende marketing disciplines in huis en wij kunnen die modulair in zetten. Daarnaast is het persoonlijke contact van Onetomarket prettig waardoor ze niet alleen advies geven maar ook een onderdeel zijn van ons team." - Lydia Bartok, marketing & communicatie manager

Zowel on- als offline worden campagnes uitgerold, er wordt veel geleerd over wat beter en minder goed werkt en deze learnings worden systematisch ingezet om nieuwe experimenten te realiseren. Radio en TV worden getest, online worden search, social, display en video advertising ingezet. Daarbij worden advertenties in alle fasen van de aankoopfunnel gedraaid: video en display in de See-fase, SEO en contentmarketing in de Think-fase, zoekmachine en retargeting in de Do-fase en e-mailmarketing in Care.

Voor Vanzelf is de samenwerking met Onetomarket zo belangrijk, omdat binnen digital marketing expertise nodig is in uiteenlopende disciplines. Daarbij is het in het bijzonder voor een startup van groot belang om de beperkte middelen zo efficiënt mogelijk in te zetten. Voor een vast bedrag per maand heeft Vanzelf toegang tot topklasse consultancy op zowel zoekmachine en social advertising, SEO, digital analytics, als marketing automation.

Lydia Bartok, manager Marketing en Communicatie bij Vanzelf:

"Het is prettig om met een bureau te werken dat kan inspelen op de verschillende expertises binnen online marketing.

Wanneer je werkt in een relatief klein team met grote ambities is het prettig om een bureau aan te haken dat de verschillende expertises van online marketing in huis heeft. Online marketing is vandaag véél meer dan een website, een online aankoop en het versturen van e-mails. Onetomarket heeft de verschillende marketing disciplines in huis en wij kunnen die modulair in zetten. Daarnaast is het persoonlijke contact van Onetomarket prettig waardoor ze niet alleen advies geven maar ook een onderdeel zijn van ons team."

meer toffe cases
soortgelijke case studies
cross