Automotive
marketing

Online Marketing voor
de mobiliteitsbranche
088 - 120 34 00

de website is de meest bezochte showroom

Online speelt een steeds grotere rol tijdens de aankoop van een auto. In 2014 begon 93% van de consumenten de aankoopreis online. Consumenten zoeken in zoekmachines, vergelijken modellen en kosten, lezen reviews en weten wat er te koop is.Gemiddeld duurt het aankoopproces 54 dagen voor een nieuwe auto en 63 voor een gebruikte. Bezocht de consument voorheen 4 keer de fysieke showroom, in 2014 is dit aandeel al gezakt tot 1.5 tot 2.5 keer*. De online showroom, de website, is de meest bezochte showroom. Hierdoor groeit het belang van online marketing steeds verder.
*Bron: BOVAG, Automotive retail in 2020: van distributiekanaal naar retailbeleving

online marketing gericht op automotive

De customer journey, de klantreis, start online. Klanten informeren zich online over welke auto aansluit bij hun wensen en eisen en weten wat zo’n auto moet kosten: ze weten letterlijk wat er in het land te koop staat. Daarom is het voor autodealers essentieel haar website op orde te hebben. Maak van de zoeker een bezoeker!

Online marketing strategie voor autodealers. Meer proefritten, taxatie voorstellen en informatie aanvragen.

Als de consument gemiddeld 2 bezoeken doet aan een autodealer vestiging en zij het overige onderzoek naar hun nieuwe auto online doen. Ben je hier dan al volledig op ingericht?Het verkrijgen van de aandacht van de consument wordt veelal online uitgevochten. Internet en technologische ontwikkelingen zorgen voor minder contactmomenten met klanten in de showroom. Het potentieel aan contactmomenten online zijn enorm en zelfs vaak door de meeste dealers nog onbenut. Elk autobedrijf moet voor online strategische keuzes maken om professioneel in te spelen op die hoge verwachtingen van de consument. Aandacht besteden aan automotive marketing en het vergroten van je zichtbaarheid online in het aankoopproces is onmisbaar.Stel je zelf hierbij de volgende vragen:
Hoe ben jij online aanwezig?
Is jouw merk aanwezig als de consument online zoekt naar hun nieuwe auto? Ben je bewust van je huidige zichtbaarheid in de zoekmachines en hoe je daarop kunt inspelen met SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEA (zoekmachine adverteren)?
Wat levert online je nu op?
Maak je gebruik van de digitale sporen die je bezoekers op je website achterlaten? Onetomarket voorspelt op basis van een kenteken hoelang het nog duurt voordat de occasion wordt verkocht, zien precies welke autoportals zorgen voor de meeste leads en naar welke occasions bezoekers opzoek zijn.
Maak je het eenvoudig of gooi je barrières op?
Het is noodzakelijk dat je de occasions presenteert net zoals je dat doet in de showroom. Beantwoord je de vragen van de auto kopende consument over veiligheid, verbruik en duurzaamheid? Wij zien wel verschillen van +30% meer online taxatie voorstellen, proefritten en informatieaanvragen na het redesignen van een website en het geschikt van de website voor mobile.
Catching online opportunities

Waarom Onetomarket?

Onetomarket helpt je de online positie van je vestigingen en aanbod sterk te verbeteren. Eerder al voor Autotrack, Wensink Automotive, Van Roosmalen, Broekhuis Groep, Mercedes Benz Dealer Bedrijven, ING Car Lease en RegioLease.

Onze dienstverlening bevat online marketing diensten in de breedste zin van het woord. Wij coachen en trainen de aanwezige online marketeers, nemen graag werk uit handen of schuiven aan bij het marketing overleg. Met de online tools die wij tot onze beschikking hebben haal jij méér uit online marketing. Speciaal voor autodealers en deze ga je nergens anders tegenkomen.

De afgelopen twee jaar zien we een gemiddelde stijging in conversie voor inruilvoorstellen, werkplaatsbezoeken en informatieaanvragen van 50 procent. Dat is fantastisch. Onetomarket opereert zakelijk, professioneel, deskundig, proactief en komt met goede, nuchtere ideeën voor onze wensen. Als we niet tevreden waren, zouden we niet al sinds 2008 samenwerken.
Marcel Tippe
Marketing Coördinator Wensink

een greep uit onze klanten

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants

sluiten

Kom jij ook naar
ons automotive seminar?

schrijf je nu in

Aanmelden is mogelijk tot en met 30 april 2017