Marketing Analytics vormt het hart van de dienstverlening van Onetomarket, want hier komt alles samen. Op basis van de marktverkenning en de digitale strategie, bepalen we nu samen de KPI's en targets en bepalen we de meetpunten die nodig zijn om die scherp in beeld te hebben.
Vervolgens implementeren we de tagmanagement en web analytics oplossing en indien van toepassing sluiten we vanuit het Martech project de overige technologie aan. Daarnaast sluiten we de Analytics en de marketingplatforms aan op ons datawarehouse, van waaruit we het geautomatiseerde dashboard gaan voeden.
Na het initiƫle implementatie- of auditproject, is Marketing Analytics is een abonnement waarbij de prestaties van de campagnes continu worden gemonitord op de vooraf vastgestelde KPI's. Het dashboard is daarbij voor de klant altijd toegankelijk en de resultaten worden wekelijks of maandelijks besproken op operationeel en tactisch niveau. Ieder kwartaal is er bovendien een QBR waarbij eventuele bijsturing wordt besproken op de strategie.
Frank Koevoets, De Hardloopwinkel
Het is een verademing om samen te werken met Onetomarket! Hun data-gedreven en zeer gestructureerde aanpak zorgt voor een duidelijke handleiding op basis van prioriteit.
Wil je analytics ook onderdeel maken van je marketingpraktijk?
Marketing analytics is een integraal onderdeel van alle projecten en diensten die we bij Onetomarket uitvoeren. Wil je ook op die manier marketing bedrijven?