De meeste bedrijven hebben wel een beeld bij wie hun doelgroep is. Maar waar vind je die doelgroep online? Welke websites bezoeken deze mensen, welke andere interesses hebben ze waar je op kunt inhaken, welke platforms, sites en apparaten zijn het meest relevant om op de adverteren?
In het Doelgroepen & Targeting project bepalen we de belangrijkste online doelgroepen (audiences) en waar ze het meest efficiënt te bereiken zijn. In veel gevallen volstaat een van de targetingmogelijkheden binnen de advertentieplatforms. In sommige gevallen, als de doelgroep heel specifiek is, dan is het beter om een gespecialiseerde audience-leverancier in de arm te nemen.
Aan het eind van deze exercitie heb je een heldere definitie van je doelgroepen, inclusief ingekleurde persona's en met welke digitale audiences deze het beste te bereiken. Dit dient als input voor ons advertising team bij het inplannen van de campagnes via de verschillende kanalen.
BOb Boersen, Aloha Amsterdam
"De ervaring en expertise van Onetomarket in SEO, online advertising en verbetering van omzetten heeft directe, positieve en meetbare resultaten bij ons in het bedrijf opgeleverd."
Ook inzicht in je doelgroepen en targeting-opties?
Een to-do lijst voor het bereiken van je meest aantrekkelijke doelgroepen inclusief targeting-opties. Dat is wat je krijgt met dit project. Wil je ook zo'n lijst?