Handboek SEO:
Derde editie

088 - 120 34 00

Met trots presenteert Onetomarket de derde editie van Handboek SEO. De vernieuwde versie behandelt net als voorgaande jaren alle aspecten van zoekmachine optimalisatie. De basis is immers hetzelfde: het draait nog steeds om techniek, content en autoriteit. De derde editie van het Handboek SEO heeft een update gekregen met nieuwe tools en actuele voorbeelden. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan een aantal belangrijke wijzigingen, zoals rich snippets. Handboek SEO derde editie is, net als editie 1 en 2, een praktische handleiding binnen zoekmachineoptimalisatie.

Hoofdstukken

Het boek bevat de volgende hoofdstukken:

  1. Wat is zoekmachineoptimalisatie?
  2. Zoekmachines en gebruikersimage: 9789059405578 140x215 top Handboek SEO: Derde editie
  3. Zoekwoorden bepalen
  4. Sitestructuur
  5. Content
  6. HTML, CSS en JavaScript
  7. Server side
  8. Linkbuilding
  9. Technieken voor linkbuilding
  10. Webanalytics
  11. Blended search
  12. Online marketing instrumenten

Auteurs

Het boek is geschreven door vijf collega’s van Onetomarket. Zij hebben allen vanuit hun expertise geschreven zodat het boek een ‘voeten in de modder’ sfeer uitstraalt. De auteurs zijn Sander Tamaëla, Rolf Broer, Jordy Noll, Eline Hengeveld en Stefan Vernooy.

Samenvatting ‘Handboek SEO’

Zoekmachineoptimalisatie is een pakket aan maatregelen die je onderneemt om een website klaar te maken voor succes in zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie bestaat ruwweg uit het aanpassen van techniek en teksten op de site en het opbouwen van goede links naar je site toe. Het doel daarvan is dat via zoekmachines als Google zo veel en zo relevant mogelijk verkeer naar je website gestuurd wordt.

De auteurs van dit boek hebben jarenlange ervaring in het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Deze praktijkkennis is door het hele boek verweven. Ze weten dat zoekmachineoptimalisatie niet bestaat uit het toepassen van een paar trucjes, maar ze delen in dit boek wel hun ervaring.

Het boek is praktisch opgezet en beslaat alle basistechnieken voor zoekmachineoptimalisatie:
– Wat is zoekmachineoptimalisatie?
– Wat zijn keywords en hoe bepaal je deze?
– Hoe deel je de sitestructuur in?
– Hoe schrijf je de meest overtuigende titles, meta descriptions en bodyteksten?
– Wat is semantische HTML en hoe schrijf je deze?
– Hoe maak je leesbare URL’s en waarom zou je dat moeten doen?
– Hoe maak je een goed indexeerbare website?
– Wat is linkbuilding en hoe pak je dat aan?
– Welke linkbaitacties werken goed voor je website?
– Wat is web analytics en waarom wil je al die cijfers meten en weten?
– Wat is de rol van zoekmachineoptimalisatie te midden van andere online marketingtechnieken?
– Wat is blended search en hoe kan ik hiervan profiteren?

Bestel het Handboek SEO

Handboek SEO is uitgebracht door uitgeverij Van Duuren Media. Het boek is verkrijgbaar voor €26,95 onder ISBN 9789059405578 en is onder andere te bestellen bij Computerboek.nl.

image: bestelknop2 Handboek SEO: Derde editie

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants

onze partners