Onetomarket maakt gebruik van cookies. Privacy beleid.

Remarketing tips SEA

Remarketing is een manier van adverteren binnen Google Ads, waarbij het display netwerk wordt ingezet. De display campagnes richten zich op de gebruiker in plaats van op het thema van een website. Mensen die je site bezoeken, geen conversie uitvoeren en daarna verder surfen op het internet, kunnen een remarketing adtekst of banner tegenkomen. Hier volgen een aantal tips voor je remarketing campagne.

Benieuwd welke groeikansen er voor jouw organisatie liggen met Remarketing? Neem contact met ons op voor een impact scan.


Begin algemeen met Remarketing

Remarketing is een tamelijk nieuwe manier van adverteren binnen Google Ads. Het is verstandig hier eerst mee te testen, voordat er een uitgebreide campagne wordt opgezet. Het is aan te raden om in eerste instantie de code op de homepage te plaatsen en vervolgens mensen die over je homepage komen te targetten met adteksten en banners. Als de resultaten aansluiten bij je doelstellingen, kan deze campagne verder uitgebouwd worden.

Specifiek opzetten

Binnen Google Ads geldt dat specifiek opgezette campagnes zorgen voor relevantie voor de bezoeker. Ook voor remarketing kunnen campagnes heel specifiek worden opgezet, om aan te sluiten bij de wensen van de klanten. Als een bezoeker een pagina binnen je site voor HP printers bezoekt en deze verlaat zonder een aankoop te hebben gedaan, kan je er vanuit gaan dat deze persoon interesse heeft in het kopen van een HP printer. Je kan deze persoon een adtekst of banner serveren met een aanbieding voor HP printers.

Het is ook mogelijk met deze remarketing campagne cross- en upsell te stimuleren. Als een bezoeker een printer van bijvoorbeeld HP heeft gekocht, kan je deze persoon een adtekst of banner tonen, waarbij een aanbieding van HP cartridges wordt gecommuniceerd.

Adteksten en banners
Het is aan te raden om adteksten én banners in te zetten, omdat je hiermee de grootste kans hebt om op zoveel mogelijk posities te worden vertoond. Hiervoor kan je het beste twee adgroups aanmaken, omdat banners over het algmeen een hogere CPC hebben dan adteksten. Als je deze beiden binnen één adgroup plaatst, is het niet mogelijk aparte CPC’s in te stellen.

Ook is het aan te raden de adteksten en banners regelmatig te veranderen. De uitingen worden binnen een cookie tijd van 30 dagen aan bezoekers vertoond, dus het is goed om binnen de 30 dagen andere uitingen te plaatsen. Dit betekent dat je flexibel moet kunnen zijn met het ontwikkelen van banners en het inzetten van adteksten.

Social Remarketing
Naast het binnenhalen van verkeer en conversies, kan remarketing ook ingezet worden om mensen aan je te binden via Facebook, Twitter en andere sociale media. Als iemand zich online in heeft geschreven voor je nieuwsbrief, vindt iemand het wellicht ook interessant je te volgen via Twitter. Deze personen kan je een adtekst of banner serveren waarbij de nadruk ligt op je Twitter account.

Conclusie
De mogelijkheden voor remarketing campagnes zijn groot en deze kunnen zeer creatief ingezet worden. Zorg ervoor dat je deze constant blijft updaten, omdat deze campagnes voor een groot aantal impressies zorgen, waardoor het extra belangrijk is je reclame uiting regelmatig aan te passen om de interesse van de klant te behouden.

neem contact op
meer over marketing
soortgelijke artikelen