Social media wordt vaak ingezet voor het verhogen van brand awareness, leads en verkopen of het enthousiasmeren van fans. Social media kan aan de andere kant ook een mooie rol vervullen in de verdere klantreis. Potentiële klanten die al eerder interesse hebben getoond, kun je door middel van social media remarketing terughalen naar jouw website of -webhop en alsnog laten converteren.
Het voordeel van retargeting op social media is de mogelijkheid om zeer gericht websitebezoekers te bereiken die hebben geïnteracteerd met bepaalde delen van jouw website. Zo kun je bijvoorbeeld gemakkelijk alleen de groep met personen bereiken die een bepaalde actie op de website hebben verricht, zoals het downloaden van een whitepaper of het bezoeken van een bepaalde pagina.
Met social media retargeting kun je leads of verkopen realiseren, een relatie opbouwen met je fans of het aantal fans vergroten. Doordat de targeting op social media dermate specifiek kan worden ingesteld, is de waste vaak minimaal. Dit in combinatie met een relatief lage CPC – dat vaak vele malen lager ligt in vergelijking tot Display – maakt het een uiterst interessant kanaal om op te remarketen.
Je kunt websitebezoekers remarketen op Facebook, Twitter en LinkedIn. Met behulp van de advertentieplatformen laten we advertenties in het persoonlijke nieuwsoverzicht van social media gebruikers verschijnen. Met behulp van advertenties kunnen we deze gebruikers bijvoorbeeld doorsturen naar je landingspagina, waar zij weer in contact komen met jouw bedrijf.