Linkbuilding

Verhoog je online autoriteit
met de juiste linkbuilding strategie
088 - 120 34 00

Linkbuilding is een essentieel onderdeel binnen zoekmachine optimalisatie. Met linkbuilding zorg je ervoor dat er meer externe links naar je website verwijzen. Met als doel meer bezoekers op je website, een hogere autoriteit en betere posities in de zoekmachines

Zoekmachineoptimalisatie bestaat uit drie pijlers: techniek, content en backlinks. Kwalitatief hoge links van websites die relevant zijn aan het onderwerp van je eigen website verhogen je positie in de zoekresultaten. Zonder backlinks is het vrijwel onmogelijk om een hoge positie in de zoekresultaten te halen. Alleen met een doordachte linkbuilding strategie kun je jouw concurrentie in de zoekmachines verslaan.

Backlinks zijn een belangrijk signaal voor autoriteit. In feite telt iedere link naar jouw site als een stem. Het doel van linkbuilding is het stimuleren van webmasters om een link van hun site naar jouw site te plaatsen. Dit kunnen tekstlinks met de naam van je website of een zoekterm zijn die relevant is voor de website waar deze naar verwijst, maar ook maar ook een gelinkte afbeelding of infographics.

Zeer waarschijnlijk herken je de volgende uitdagingen:

Besteed je veel te veel uren aan het zoeken van mogelijke linkpartners?
Betaal je voor je links?
Zijn de reacties op je vraag om een link te plaatsen op slechts één hand te tellen?
Heeft je website een pagina genaamd ‘linkpartners’ met ontelbare websites zonder enige relevantie met jouw website?
Staat jouw website vooral vermeld op startpagina’s en websites zonder relevantie met jouw diensten of producten?
Maak je gebruik van handige geautomatiseerde programma’s om links mee te verzamelen?
Werk je samen met een bureau die hoge aantallen backlinks en daardoor hoge posities garanderen?
Heb je al het gevoel dat je niets opschiet en zijn er geen verbeteringen in posities en verkeer te meten?
De stelling “Hoe meer links hoe beter” gaat bij linkbuilding niet op. Google maakt onderscheid in het type link dat je krijgt. Traditionele linkbuilding technieken zoals directe linkruils op A-B wijze, links op Startpagina varianten of directories hebben geen enkele zin meer. De bekendste directory, DMOZ, is in het voorjaar van 2017 zelfs gesloten. Het verzamelen van deze links is tijdrovend en teleurstellend. De response is laag en als er een link geplaatst wordt staat de kwaliteit van deze links doorgaans niet in verhouding met de tijd en moeite die erin is gestoken. Deze vorm van linkbuilding is daarnaast risicovol, het verhoogt het risico op een Penguin penalty aanzienlijk. In april 2012 lanceerde Google een revolutionaire update: de Penguin update. Door deze Penguin update is Google in staat om onnatuurlijke linkverwijzingen naar websites op te sporen en linkfarmers aan te pakken. Voor deze laatste categorie is het advies om de waarde van deze links in kaart te brengen en ze vervolgens te laten verwijderen.

De basis voor linkbuilding: goede content

Linkbuilding is niet meer het eenvoudig vragen om een link naar je website. Aan de basis van een goede linkbuilding strategie gaat één aspect vooraf: goede content. Waarom zal een website naar jouw linken? Niet omdat je het aardig hebt gevraagd. Een website plaatst een link omdat jij iets te bieden hebt wat meerwaarde biedt voor de bezoekers. Achtergrondinformatie, een uitleg over een vraagstuk, een infographic: dat zijn voorbeelden waar websites naar linken.

Onze werkwijze

1
Strategie
Strategie

Wij hebben ruime ervaring in linkbuilding. We weten wat werkt, maar ook wat níet meer werkt. Wij adviseren je concreet over welke stappen ondernemen mogen worden om je linkprofiel te optimaliseren.

2
Inventariseren linkprofiel
Inventariseren linkprofiel

In deze fase inventariseren we het huidige backlinkprofiel. Risicovolle links worden in kaart gebracht en indien nodig afgewaardeerd bij Google. Welke pagina’s leveren nu de meeste links op en welke anchortekst wordt er gebruikt? We analyseren ook jouw grootste concurrenten en weten waar zij hun kwalitatieve links vandaan halen.

3
Content strategie bepalen
Content strategie bepalen

Samen bepalen we het verhaal dat je website moet vertellen en welke content geschreven of geoptimaliseerd moet worden om je doelgroep te bereiken en te activeren. Tijdens deze fase vullen we de contentkalender in: welke content, in welke vorm en op welke kanalen moet deze verspreid worden?

4
Content creatie
Content creatie

Voorziet je website nog niet in een informatiebehoefte? Dan bepalen we samen de toegevoegde waarde die je website kan bieden. Op basis hiervan creëren we waardevolle content voor de juiste doelgroepen.

5
Content verspreiding
Content verspreiding

Gecreëerde en geoptimaliseerde content wordt verspreid onder media die gelezen wordt door jouw doelgroep en websites waar je doelgroep zich bevind. De ingevulde contentkalender vormt hiervoor de basis.

6
Management
Management

We houden bij welke websites we deze aangeschreven hebben en wat het resultaat is geweest. Hiermee voorkomen we websites onnodig aan te schrijven, wat het gevolg tot succes kan beïnvloeden.

Met onze content strategie helpen we je op een natuurlijke wijze kwalitatieve content te schrijven. Hierdoor word je in staat gesteld om gerelateerde backlinks te genereren die nodig zijn voor een stabiele positie in de zoekresultaten. Met deze uitgekiende linkbuilding strategie neem je de juiste beslissingen om je concurrenten te verslaan in de zoekmachines!

De linkbuildspecialisten van onetomarket:

• Hebben jarenlange ervaring op gebied van linkbuilding en contentmarketing;
• Geven concreet advies over het verbeteren en onderhouden van je huidige linkprofiel en toekomstige linkbuilding campagnes.
• Stellen een linkbuilding rapport op maat samen. Omdat linkbuilding voor elke website anders is, vertellen wij geen standaard verhaal.

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants

onze partners