Linkbuilding

Verhoog je online autoriteit
met de juiste linkbuilding strategie
088 - 120 34 00

Linkbuilding is een essentieel onderdeel binnen zoekmachine optimalisatie. Met linkbuilding zorg je voor meer links naar jouw website. Relevante links zorgen niet alleen voor directe bezoekers, maar ook voor de opbouw van autoriteit van jouw website. En die autoriteit is heel belangrijk voor de posities waarop jouw bedrijf wordt vertoond in zoekresultaten. Hoe hoger de autoriteit, des te meer effect kun je bereiken.
Door continue veranderingen van zoekmachine algoritmes is de manier waarop goede en langdurige resultaten bereikt kunnen worden ook veranderd. De aanpak van Onetomarket is gericht op kwaliteit van links.

In het verleden maakte het niet uit wat voor links je ontving. Hoe meer links hoe beter. Dat zorgde ervoor dat bedrijven massaal links kochten. Links die voor de bezoeker vaak niet zo relevant waren. Google paste hierop het algoritme aan; heb je een niet natuurlijk linkprofiel riskeer je een penalty en wordt je gedegradeerd in de zoekresultaten. Bovendien kijkt Google ook naar de bron van de link; dit bepaalt de waarde die de link oplevert.

Links van websites die zelf autoriteit hebben opgebouwd en die relevant zijn aan het onderwerp van jouw website verhogen je positie in de zoekresultaten. Zonder backlinks is het vrijwel onmogelijk om een hoge positie in de zoekresultaten te halen. Alleen met een doordachte linkbuilding strategie kun je jouw concurrentie in de zoekmachines verslaan.

Onetomarket helpt met het opbouwen van autoriteit door linkbuilding.
Onetomarket richt zich daarbij op het creëren van een sterke content strategie en het in kaart brengen van linkbuilding kansen. Overigens kun je ook bij Onetomarket terecht om jouw linkprofiel weer op orde te krijgen als je te maken hebt met een penalty of vreest voor een penalty door een onnatuurlijk linkprofiel.

De basis voor linkbuilding: goede content

Linkbuilding is niet meer het eenvoudig vragen om een link naar je website of het kopen van links. Aan de basis van een goede linkbuilding strategie gaat één aspect vooraf: goede content. Waarom zal een website naar jouw linken? Niet omdat je het aardig hebt gevraagd. Een website plaatst een link omdat jij iets te bieden hebt wat meerwaarde biedt voor de bezoekers. Achtergrondinformatie, een uitleg over een vraagstuk, een infographic: dat zijn voorbeelden waar websites naar linken.

Met onze content strategie helpen we je op een natuurlijke wijze kwalitatieve content te schrijven. Hierdoor word je in staat gesteld om gerelateerde backlinks te genereren die nodig zijn voor een stabiele positie in de zoekresultaten. Met deze uitgekiende linkbuilding strategie neem je de juiste beslissingen om je concurrenten te verslaan in de zoekmachines!
Voor het opstellen van de contentstrategie maakt Onetomarket gebruik van het See-Think-Do-Care model van Google. Daarbij kijken we specifiek naar welk soort content jouw doelgroep behoefte heeft in verschillende fasen van het beslissingsproces.

Zo heeft een zoeker naar informatie over producten of diensten baat bij andere informatie dat iemand die op zoek is naar een oplossing voor een probleem. Door gebruik te maken van het See-Think-Do-Care model zorgen we ervoor dat vanuit de behoeften van de zoeker content wordt gecreëerd.

Vervolgens kijken we hoe we deze content het beste kunnen verspreiden voor het verkrijgen van backlinks. Welke websites kunnen baat hebben bij deze content? Of is het goede deelbare content die op de eigen website het beste tot zijn recht komt?

Tot slot monitoren we de effecten. Hoe ontwikkelt de autoriteitsopbouw van jouw website zich? En wat zijn de effecten op het aantal organische bezoekers naar jouw website? Zien we verschil in rankings na het starten met de linkbuildingstrategie? Onetomarket is data-driven. We werken niet alleen op basis van data, ook resultaten worden strak gemonitord en gecommuniceerd.

Linkbuilding tactieken

De kern van een goede contentstrategie ligt in de basis van de behoeften van de zoeker. Het werven van nieuwe links door gebruik te maken van verschillende linkbuildingtactieken benadert linkbuilding op basis van kansen voor het verkrijgen van links.

Door het toepassen van verschillende linkbuildingtactieken brengen we kansen in kaart voor het verkrijgen van relevante en waardevolle links.

Enkele voorbeelden van deze tactieken zijn:
• onderzoeken welke links concurrenten ontvangen en ‘overgenomen’ kunnen worden
• onderzoeken of er links naar jouw website gaan die herstelt dienen te worden
• onderzoeken welke websites benaderd kunnen worden om (met bijvoorbeeld goede content) een link vanaf te krijgen.

Op basis van onder andere deze tactieken brengen wij advies uit over welke acties het meest efficiënt zijn in het opbouwen van een sterk natuurlijk linkprofiel. Met onze linkbuilding rapportages ontvang je een concreet actieplan hoe je nieuwe backlinks kunt verkrijgen.

Onze werkwijze

1
Strategie
Strategie

Wij hebben ruime ervaring in linkbuilding. We weten wat werkt, maar ook wat níet meer werkt. Wij adviseren je concreet over welke stappen ondernemen mogen worden om je linkprofiel te optimaliseren.

2
Inventariseren linkprofiel
Inventariseren linkprofiel

In deze fase inventariseren we het huidige backlinkprofiel. Risicovolle links worden in kaart gebracht en indien nodig afgewaardeerd bij Google. Welke pagina’s leveren nu de meeste links op en welke anchortekst wordt er gebruikt? We analyseren ook jouw grootste concurrenten en weten waar zij hun kwalitatieve links vandaan halen.

3
Content strategie bepalen
Content strategie bepalen

Samen bepalen we het verhaal dat je website moet vertellen en welke content geschreven of geoptimaliseerd moet worden om je doelgroep te bereiken en te activeren. Tijdens deze fase vullen we de contentkalender in: welke content, in welke vorm en op welke kanalen moet deze verspreid worden?

4
Content creatie
Content creatie

Voorziet je website nog niet in een informatiebehoefte? Dan bepalen we samen de toegevoegde waarde die je website kan bieden. Op basis hiervan creëren we waardevolle content voor de juiste doelgroepen.

5
Content verspreiding
Content verspreiding

Gecreëerde en geoptimaliseerde content wordt verspreid onder media die gelezen wordt door jouw doelgroep en websites waar je doelgroep zich bevind. De ingevulde contentkalender vormt hiervoor de basis.

6
Management
Management

We houden bij welke websites we deze aangeschreven hebben en wat het resultaat is geweest. Hiermee voorkomen we websites onnodig aan te schrijven, wat het gevolg tot succes kan beïnvloeden.

De linkbuildspecialisten van onetomarket:

• Hebben jarenlange ervaring op gebied van linkbuilding en contentmarketing;
• Geven concreet advies over het verbeteren en onderhouden van je huidige linkprofiel en toekomstige linkbuilding campagnes.
• Stellen een linkbuilding rapport op maat samen. Omdat linkbuilding voor elke website anders is, vertellen wij geen standaard verhaal.

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants

onze partners