Retargeting

088 - 120 34 00

Door de inzet van retargeting verhoog je het rendement van je website. Retargeting zorgt ervoor dat je bedrijf top-of-mind blijft bij je doelgroep en zet nogmaals aan tot actie.

Retargeting betekent simpelweg het opnieuw benaderen van je website bezoekers, bijvoorbeeld door het vertonen van een mooie banner op het Google Display Netwerk. Dit kan aan bijvoorbeeld potentiële klanten of juist bestaande klanten die je een bepaalde boodschap of actie mee wilt geven.

Voor de inzet van retargeting kan worden gekozen voor de insteek via Google AdWords of voor andere kanalen. Google AdWords is een veel voorkomend kanaal door het grote marktaandeel binnen Europa. Google AdWords biedt de mogelijkheid om verschillende doelgroepen te definiëren en aan te maken waarbij je direct de potentie van de doelgroep mee kan nemen. Het definiëren van doelgroepen kan bijvoorbeeld door het bezoek aan een specifieke pagina of door bezoeken aan een serie pagina’s. Hier kunnen verschillende combinaties in gemaakt worden. Dit heeft als voordeel dat je juist de doelgroep die veel potentie heeft kunt afbakenen en daar de focus op kunt leggen.

Voordelen van retargeting

Een voordeel van retargeting via Google AdWords (remarketing), is dat ook hierbij de resultaten direct doorgemeten worden in Google Analytics. Op basis van deze inzichten wordt de campagne geoptimaliseerd om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen. Andere voordelen van retargeting zijn:

Uiteraard zorgen wij ervoor dat de uitingen niet gaan overheersen, maar met een bepaalde frequentie vertoond worden. Dit voorkomt advertentiemoeheid.

Weten hoe retargeting ingezet kan worden voor jouw website?

De mogelijkheden van retargeting

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants

onze partners