Google
Shopping

Visueel met productprijs adverteren
in Google en direct je online verkoop vergroten!
088 - 120 34 00

Wanneer je op Google zoekt naar een product dan zie je bij veel zoekopdrachten, boven de zoekmachine resultaten en tekstadvertenties, Google Shopping-resultaten. Dit zijn productadvertenties met een afbeelding waar de naam van het product, de prijs en de naam van de webshop bij te zien zijn. Wanneer je op een van deze advertenties klikt dan ga je direct naar de productpagina van de desbetreffende webshop.

De Shopping advertenties zijn te zien bovenaan de resultaten in de zoekmachine en in het Shopping tabblad van Google. Wanneer je een webshop hebt, kan Google Shopping een goede manier zijn om direct meer verkopen te realiseren tegen een positieve ROI. Je hebt, naast de bereidheid om te investeren, wel expertise en tijd nodig om het maximale uit Google Shopping te halen voor jouw webshop.

Zijn één of meer van de volgende punten herkenbaar voor je?

Je hebt een mooie webshop met een goed productassortiment en je wil meer verkopen realiseren.
Je ziet productadvertenties van concurrenten bovenaan Google en wil daar ook bij staan.
Je investeert in online marketing maar je vindt dat het niet snel genoeg resultaat oplevert.
Je hebt Google Shopping geprobeerd maar behaalde niet het gewenste resultaat.
Je snapt de mogelijkheden van Google Shopping maar je hebt geen tijd om het op te zetten en bij te houden.

Hoe het werkt

Google Shopping is eigenlijk de prijsvergelijker van Google. Je producten zijn hierbij met prijs en afbeelding te zien in de zoekmachine. Een Shopping campagne zet je op in Google AdWords maar anders dan een AdWords-campagne met tekstadvertenties werkt het niet op basis van zoekwoorden.

Google laat productadvertenties zien op basis van een data feed die je moet uploaden in het Google Merchant Center. Bij het opzetten van je campagne kies je op welke producten je wil adverteren en wat je wil betalen voor een klik naar je productpagina. Vervolgens komen je advertenties naar boven als jouw potentiële doelgroep zoekt op woorden die aansluiten bij je data feed.

Een data feed is een .csv of .xml bestand met daarin gegevens over je producten. Het genereren van een data feed kan automatisch vanuit je website. Per product vermeld je hier onder andere een omschrijving, de prijs, de verzendkosten, een EAN-code (of een andere unieke productcode) en een aantal andere aanvullende gegevens.

De kwaliteit van de inhoud van je data feed is van groot belang voor de prestaties van je Shopping campagne. Uiteraard kunnen onze specialisten je hierbij helpen en er samen met jou voor zorgen dat de inhoud optimaal is voor je Shopping campagne.

Bij Onetomarket profiteer je van:

  • Ervaren specialisten
  • De winnaarsmentaliteit van onze specialisten, ze willen altijd het maximale uit de campagnes halen, voor zichzelf maar vooral voor jou als klant;
  • Meer conversie halen uit je website tegen zo laag mogelijke kosten per conversie;
  • Projectmatige aanpak waarbij jouw doelstellingen altijd voorop staan;
  • Transparante communicatie met duidelijke rapportages, waardoor altijd duidelijk is wat er gebeurt, waar we staan en waar we naartoe werken.
Catching online
opportunities

Google Shopping bij Onetomarket

Google Shopping is een sterke online marketingtool, voornamelijk voor webshops. Het is belangrijk om een kwalitatief sterke data feed uit je website te halen en de juiste keuzes te maken in Google AdWords. Omdat Google Shopping echt op basis van prijsvergelijking gaat, is het ook van groot belang hoe je prijszetting is ten opzichte van de concurrentie.

Onze specialisten kunnen samen met jou een strategisch plan maken. We zorgen voor een sterke feed, de beste keuzes in AdWords en adviseren in de prijszetting ten opzichte van concurrenten. Onze consultants hebben jarenlang kennis en ervaring opgedaan met Google Shopping campagnes. Samen komen we dan ook zeker tot de best mogelijke campagnes voor jou.

Onze werkwijze neemt de doelstellingen die je als klant hebt als uitgangspunt. We werken vervolgens samen om tot de best passende strategie te komen en het maximale resultaat te behalen.

Op basis van de van tevoren vastgestelde doelen worden ook meetpunten op je website ingesteld door de specialisten van Onetomarket wanneer je dit zelf nog niet doet. Op basis van de resultaten zal de campagne verder worden bijgesteld om tot een nog hoger rendement te komen.

Onze werkwijze

1
Afstemmen doelstellingen (KPI’s) /doelgroep/ boodschap/ budget
2
Creatie en implementatie
3
Optimalisatie en testen
4
Rapportage
De afgelopen twee jaar zien we een gemiddelde stijging in conversie voor inruilvoorstellen, werkplaatsbezoeken en informatieaanvragen van 50 procent. Dat is fantastisch. Onetomarket opereert zakelijk, professioneel, deskundig, proactief en komt met goede, nuchtere ideeën voor onze wensen. Als we niet tevreden waren, zouden we niet al sinds 2008 samenwerken.
Marcel Tippe
Marketing Coördinator Wensink

Adverteren via Google Shopping uitbesteden? Vraag vrijblijvend advies.

onze partners