Het opzetten en beheren van een SEA campagne zonder de juiste kennis en ervaring in pacht te hebben is erg tijdrovend en resulteert vaak in een onnodig dure campagne met weinig rendement. Als gevolg van complexe algoritmen als “kwaliteitsscores” is het opzetten en beheren van een succesvolle SEA campagne net zo ingewikkeld geworden als het succesvol toepassen van SEO, al dan niet ingewikkelder.
Er is niets frustrerender dan naar de gesponsorde zoekresultaten kijken en erachter komen dat jouw organisatie hier niet in voorkomt. Hoe kunnen zij zich deze topposities veroorloven? Wat doen zij anders? Hoe zijn zij in staat om de enorme kansen die SEA ons biedt wél te verzilveren?
Nou, zeer waarschijnlijk:
Wanneer je niet over de juiste kennis, vaardigheden en tijd beschikt om bovenstaande voorbeelden correct toe te passen, dan kan het in-house beheren van een SEA campagne een riskante onderneming zijn óf worden. Wanneer jij je in deze situatie herkent, dan is het verstandig om jouw SEA campagnes uit te besteden.
Door onze jarenlange ervaring en opgedane kennis op het gebied van SEA kan Onetomarket zich met recht een vooraanstaande en innovatieve SEA specialist noemen. Onze werkwijze is proces gedreven en transparant met altijd de doelstellingen van onze klanten in het vizier.
Onetomarket heeft een uitstekende reputatie in de wereld van SEA. Klanten zoals de Griekenland specialist Ross Holidays, van Dorst Automotive en Volvo Van Roosmalen kunnen dit beamen.
Onetomarket gelooft in het formuleren van een heldere strategie, voordat de realisatie of overname van een (bestaand) Google Ads account in gang wordt gezet. Om tot een succesvolle strategie te komen, bepalen we samen onder andere de focus, de doelgroep en achterliggende commerciële strategie en bepalen we welke kanalen we gaan inzetten. Daarnaast stellen we de doelstellingen met bijbehorende target KPI’s vast.
Zodra de strategie is bepaald, worden de AdWords campagnes gerealiseerd en gestructureerd met gebruik van onze kennis en ervaring. In deze fase bepalen we onder andere een passende campagnestructuur, voeren we uitgebreid vooronderzoek uit om de doelgroep op een juiste manier te bereiken en stellen we relevante advertenties op.
Zodra de Google Ads campagnes zijn gerealiseerd, is het werk nog maar net begonnen. Het voortdurend testen en optimaliseren van de campagnes zorgt uiteindelijk voor de beste resultaten dan wel rendement op investering (ROI). Tijdens de optimalisatiewerkzaamheden houden wij ons onder andere bezig met het optimaliseren van de campagneprestaties, het testen van advertenties en verschillende landingspagina’s.
Het verkrijgen van inzicht is de sleutel tot succes. Campagneprestaties worden op maandelijkse basis gerapporteerd met behulp van een overzichtelijke rapportage en/of een management dashboard. In deze rapportage komen de belangrijkste KPI’s en doelstellingen terug, zodat de campagneprestaties inzichtelijk worden.