Het visueel adverteren online met beeldadvertenties is een goede manier om een marketingboodschap aan je doelgroep over te brengen. Het Google Ads Display Netwerk is hét platform bij uitstek om dit te doen.
Een enorm aantal websites is aangesloten bij het Display Netwerk en laat (beeld)advertenties zien van adverteerders die dit platform gebruiken. Het is echter lastig om de juiste mensen te bereiken met een duidelijke, sterke boodschap wanneer je geen of weinig kennis van en ervaring met het platform hebt.
Wanneer je jezelf herkent in de volgende situaties, dan is adverteren op het Google Ads Display Netwerk iets voor jou:
Google Ads heeft twee belangrijke netwerken: het zoeknetwerk en het Display Netwerk. Met het zoeknetwerk van Google Ads bereik je mensen wanneer ze zelf actief zoeken naar specifieke producten of diensten.
Onder het Google Display Netwerk vallen meer dan twee miljoen websites waarmee je meer dan 90% van de mensen op internet kan bereiken. Op het Display Netwerk kun je mensen bereiken terwijl ze andere websites bezoeken, een YouTube video bekijken, hun e-mails checken op Gmail of mobiele apps gebruiken. Dit gebeurt op ruimte die beschikbaar wordt gesteld voor het vertonen van advertenties waar mensen op kunnen klikken om naar de achterliggende website te gaan.
Adverteren op het Display Netwerk zorgt ervoor dat je veel eerder in de koopcyclus iemands aandacht kunt trekken. Je kunt in een vroeg stadium je product of dienst zichtbaar maken en mensen binnen de doelgroep naar je website halen. Op deze manier creëer je een behoefte, werk je aan je naamsbekendheid en/of zorg je ervoor dat je doelgroep de koopcyclus sneller doorloopt.
Net zoals in het zoeknetwerk betaal je pas wanneer er wordt geklikt op de advertentie en de website wordt bezocht. Het Display Netwerk heeft een zeer groot bereik en relatief lage kosten per klik ten opzichte van het zoeknetwerk.
Het Display Netwerk biedt mogelijkheden om de doelgroep aan te spreken met aantrekkelijke advertenties. In het Display Netwerk kunnen beeldadvertenties (banners) worden weergegeven, zowel stilstaand als bewegend. Kleur en beweging trekken de aandacht naar je merk en de boodschap die je wil uitdragen waardoor een goed gemaakte beeldadvertentie grote impact kan hebben. Een groot voordeel van het Display Netwerk is dat de zichtbaarheid van je advertentie, zelfs zonder dat erop geklikt wordt, al een grote impact voor de bekendheid van je product of dienst kan hebben.
Binnen Google Ads moeten een aantal keuzes gemaakt worden om ervoor te zorgen dat de advertenties de juiste doelgroep bereiken. Dit gebeurt op basis van demografische kenmerken van mensen, hun interesses en/of het soort websites dat zij bezoeken. De targeting methoden in Google Ads zijn:
Door de verschillende targeting methoden op een goede manier te combineren kun je de juiste doelgroep bereiken met een Display Netwerk campagne.
Een strategische aanpak en je boodschap op het juiste moment, met een sterke duidelijke inhoud en op de juiste locatie aan potentiële klanten laten zien, is cruciaal voor een goede Display Netwerk campagne.
Onze consultants hebben jarenlang kennis en ervaring opgedaan met Display Netwerk campagnes van klein tot groot en met uiteenlopende doelstellingen.
We nemen de doelstelling(en) die je als klant hebt als uitgangspunt. We werken vervolgens samen om tot de best passende strategie te komen en het maximale resultaat te behalen.
Op basis van de van te voren vastgestelde doelen worden meetpunten op de website ingesteld door de specialisten van Onetomarket. De Display Netwerk campagne wordt vervolgens steeds verder bijgesteld op basis van resultaten om tot een nog hoger rendement te komen.