Conversie
Optimalisatie

Met hetzelfde aantal bezoekers, meer rendement halen
uit jouw website. Besteed Conversie optimalisatie uit en begin met groeien.
088 - 120 34 00

Onetomarket helpt organisaties bij het neerzetten van een gedegen en goed te volgen testproces. Het komt te vaak voor dat testen van de website steeds blijft liggen en niet de prioriteit krijgt wat nodig is.

Zeer waarschijnlijk herken je de volgende uitdagingen:

Hoe verbeter je de website als het je organisatie niet lukt om continu te blijven testen?
Wat moet je nu testen voor het meest optimale resultaat zonder tijd te stoppen in het opzetten van zinloze testen?
Hoe bedenk je verbeteringen voor een website wat al ontzettend ver is doorontwikkeld?
Geen idee hoe je inzichten kunt halen uit Google Analytics om daarmee relevante testen op te zetten?
Je doet succesvolle testen maar je weet eigenlijk niet of het resultaat wel klopt?
Je doet veel testen maar het lijkt niet bij te dragen aan het eindresultaat?

Wij werken als sparringspartner om je uit te dagen, als coach om kennis aan je over te dragen of je externe marketingafdeling om het werk compleet uit handen te nemen. Dit doen wij voor een breed scala aan klanten en branches zoals bijvoorbeeld Wensink (automotive), VGZ (verzekeraar), Ross Holidays (travel) en Reed Business (uitgever).

Catching online
opportunities

De webanalisten van Onetomarket:

  • Gebruiken inzichten vanuit usability aspect, persuasion design, design theorie, Hotjar en statistiekenpakketten.
  • Werken met Optimize 360, Convert en Visual Website Optimizer voor het opzetten van testen.
  • Zijn Google Analytics Certified Partner (GACP) waardoor we lastige technische problemen oplossen, hardnekkige limieten ophogen en zoekgeraakte accounts terugvinden;
  • Zijn individueel gecertificeerd voor Google Analytics en Digital Analytix, en specialist in Google Tag Manager, Piwik en Clicky.
  • Zijn specialisten in het koppelen en visualiseren van data voor analyses en het bouwen van marketing dashboards in Tableau Software, Klipfolio en Google Analytics.

Onze werkwijze

1
Strategie
Strategie

Onetomarket is voor het formulieren van een robuuste strategie voor elke activiteit.

2
Opzetten testplan
Opzetten testplan

De Conversie Optimalisatie testen worden opgezet in Convert, Optimizer 360 of Visual Website Optimizer.

3
Leren en resultaat
Leren en resultaat

Wij blijven continu je website optimaliseren waardoor je blijft groeien in resultaat en blijft leren van je bezoeker. Inzichten worden gedocumenteerd.

De A/B test

In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, kunnen er meer dan twee pagina’s tegelijk worden getest. Bij een A/B test wordt het origineel getest tegen een of meer varianten. Bij significantie wordt de winnende variant na een uitgebreide controle direct geïmplementeerd. Door dit continu opnieuw te doen leer je van je bezoeker en sluit je website steeds beter op de wensen van deze bezoeker aan. Met beter resultaat.

Multivariate test

Bij een A/B test worden losse pagina’s ten opzichte van elkaar getest. Bij een multivariate test worden er meerdere varianten van meerdere elementen op een enkele pagina getest. Je kunt hierbij denken aan elementen als lay-out, lettertype, buttons, tekst en visuele elementen.

De versie die als beste uit de test komt, wordt uiteindelijk gekozen als nieuwe landingspagina. Belangrijk is om te blijven optimaliseren en monitoren. Een pagina kan namelijk wel een hoger doorklikratio hebben, maar zorgt deze nieuwe pagina ook voor meer conversies?

Onetomarket heeft ons geholpen om onze conversies optimaal door te kunnen meten met e-commercetracking. Een flinke uitdaging vanwege de enorme omvang van het account en diepgang van onze website. Onetomarket hielp ons zorgvuldig, snel en professioneel en gaf doordacht advies bij enkele ingewikkelde vraagstukken. Wij zij zeer tevreden met het geleverde resultaat en kunnen nu CentraalBeheer.nl en de online marketing kanalen veel beter optimaliseren
Joanne Beekman
Centraal Beheer Achmea

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants