Google
Analytics

Verhoog met Google Analytics het aantal
aanvragen, verkopen, bestellingen en de klanttevredenheid.
088 - 120 34 00

Met Google Analytics krijg je volledig inzicht in hoe je marketingkanalen en website presteren. Verspil met Google Analytics geen marketingbudget en doe continu de juiste verbeteringen op jouw website.

Voordelen van Google Analytics

Gratis
Google Analytics is met meer dan 90% marktaandeel het meest populaire statistiekenpakket. Het is gratis in aanschaf en vrij van maandelijkse kosten, gebruiksvriendelijk en het zit vol krachtige mogelijkheden om je bezoekers te leren kennen.
Sturen op feiten
De basis van het pakket toont bijvoorbeeld hoeveel bezoekers uit Google komen, welke pagina’s zij bekeken hebben en of die bezoekers je daadwerkelijk iets hebben opgeleverd. Door te ontdekken wat er nu gebeurt op de website, kunnen we veranderen wat misgaat en meer doen van dat wat goed gaat.
Integratie
Google Analytics werkt nauw samen met Google AdWords, Google Webmaster Tools en vele andere onmisbare pakketten. Gebruik je zoekmachine optimalisatie of Google AdWords voor het trekken van bezoek, dan helpt Google Analytics voor een snelle integratie.
Webwinkel functionaliteiten
Wil je inzicht in je bestellingen, de gekochte producten, het complete bestelproces, het orientatieproces van eerste bezoek tot aankoop en daarna? Hoe presteert de zoekfunctie, de filters, de sorteringen en de toevoegen aan winkelwagen knop? Het is met Google Analytics allemaal mogelijk.
Leadgeneratie
Wil je meer aanvragen realiseren met minder kosten? Google Analytics laat je zien welke kanalen en landingspagina’s aandacht nodig hebben. Na het instellen van je doelen zie je precies hoe je website presteert.
Google AdWords
Als je Google AdWords gebruikt om bezoekers te trekken, dan is Google Analytics verplichte kost. Het beste resultaat behalen uit je marketingbudget doe je alleen als je de gegevens van je campagnes combineert met de gegevens van je andere kanalen en je website.

Bedrijven die nog aan het begin staan of al gevorderde kennis hebben van online marketing zitten goed bij Onetomarket. Wij leggen de mogelijkheden van Google Analytics uit in begrijpelijke taal en geven continu praktische adviezen op uiteenlopende vraagstukken.

  • Welke landingspagina’s zorgen voor de meeste bezoekers, leads en orders vanuit Google en hoe kunnen we dit verbeteren?
  • Hoe kunnen we het aantal verkochte producten verhogen voor de productcategorieën die veel bezoekers hebben maar geen bestellingen?
  • Welke stappen moeten er genomen worden om de afhaak binnen het bestelproces te verlagen en daardoor het aantal bestellingen te verhogen?
  • Onze Google Analytics specialisten helpen je met een basis integratie van Google Analytics op je website(s), of een complexe implementatie waar je zelf niet uitkomt.

Wij houden daarbij rekening met het niveau waarop de organisatie zich bevindt. Je maakt geen kosten voor mogelijkheden waar je nog niet klaar voor bent of gewoonweg niet nodig hebt.

Wij adviseren na integratie van Google Analytics een overzichtelijk, gebruiksvriendelijk marketing dashboard. Hierdoor weet je in één oogopslag welke kanalen resultaat opleveren of welke stappen je daarvoor nog moet zetten.

Op basis van de feiten in Google Analytics en onze ervaringen vertellen we je welke acties nu belangrijk zijn. Kortom, het continu optimaliseren van je onlinemarketingkanalen en je website waardoor je blijft groeien in je doelstellingen.

See Think Do Care

Onetomarket werkt met het fase-model See Think Do Care. Wij optimaliseren de website niet voor klanten maar voor mensen. Niet iedereen koopt direct. Google Analytics helpt je te beoordelen hoe goed je het doet in een fase, of dat nu oriënteren, vergelijken, kopen of service is. Als je website goed is in het helpen van mensen in de oriëntatiefase (Think-fase), dan is de kans groter dat zij bij jou kopen in de aankoopfase (Do-fase).

Catching online
opportunities

De webanalisten van Onetomarket:

  • hebben direct contact met de het ontwikkelteam achter Google Analytics en hebben invloed op de nieuwe features.
  • zijn Google Analytics Certified Partner (GACP) waardoor we lastige technische problemen oplossen, hardnekkige limieten ophogen en zoekgeraakte accounts terugvinden;
  • zijn individueel gecertificeerd voor Google Analytics en Digital Analytix, en specialist in Google Tag Manager, Piwik en Clicky.
  • zijn bekend met de meest gebruikte content management systemen zoals WordPress, Drupal, Joomla, Magento, Woocommerce, ExpressionEngine, Typo3 en eigen gemaakte CMS-en. Daarnaast als Automotive specialist ook in veel gebruikte CMS-en voor autodealer websites.
  • zijn bekend met de uitdagingen van de meeste Talent Management Systemen (TMS) voor online recruitment.
  • zijn specialisten in het koppelen en visualiseren van data en het bouwen van management dashboards in Tableau Software en Google Analytics.

Werkwijze

1
Bepalen doelstellingen- en KPI’s
2
Opstellen meetplan
3
Implementatie
4
Inrichten
5
Dashboard
Onetomarket heeft ons geholpen om onze conversies optimaal door te kunnen meten met e-commercetracking. Een flinke uitdaging vanwege de enorme omvang van het account en diepgang van onze website. Onetomarket hielp ons zorgvuldig, snel en professioneel en gaf doordacht advies bij enkele ingewikkelde vraagstukken. Wij zij zeer tevreden met het geleverde resultaat en kunnen nu CentraalBeheer.nl en de online marketing kanalen veel beter optimaliseren
Joanne Beekman
Centraal Beheer Achmea

Wil je jouw Google Analytics implementatie uitbesteden?