Web Analytics

Neem de juiste beslissingen
met Web Analytics.
088 - 120 34 00

Er is niks vervelender dan rapportages bekijken die steeds opnieuw aantonen dat de online marketingacties die je doet niet werken.Of hoe vervelend is het om niet te weten wat nu de volgende stap moet zijn voor je website? Vaak zijn er vele kansen verborgen in data die je misloopt als hier geen aandacht voor is.

Met Web Analytics breng je hier verandering in. De meeste uitdagingen beginnen met meer inzicht. Wij stellen aan data de juiste vragen en zoeken daarbij de antwoorden. Dit helpt om besluiten te nemen gebaseerd op feiten die in je voordeel werken. Met Web Analytics krijg je inzicht in je website en marketingkanalen en bouw je zo continu aan betere resultaten.

Wij helpen bedrijven met de onderstaande uitdagingen.

Je bezoekersaantallen zijn ineens sterk gedaald alleen je weet niet waarom dit zo is.
Een nieuwe website waar veel tijd en geld is ingestopt blijkt toch niet te werken. Zou er iets mis zijn gegaan met de livegang? Of werkt dat nieuwe bestelproces toch niet zo goed?
Een nieuwe concurrent met veel lagere prijzen zorgt dat je marges onder druk zijn komen te staan.
Je hebt veel bezoekers op je website. Alleen ze kopen te weinig van je producten of vullen geen formulieren in.
Je ontvangt leads via je website alleen je weet niet welke kanalen zorgen voor de meest waardevolle orders.
Je weet dat bedrijven op je website komen. Maar welke bedrijven dit zijn zou je graag willen weten.

Onetomarket helpt bedrijven keuzes maken met Web Analytics op basis van data. Wij werken als sparringspartner om je uit te dagen, als coach om kennis aan je over te dragen of als je externe marketingafdeling om het werk compleet uit handen te nemen. Dit doen wij voor een breed scala aan klanten en branches zoals Wensink (automotive), Ross Holidays (travel) en Zwitserleven (verzekeringen).

Als je in een gat zit, dan stop je met graven. Wanneer je niet over de juiste kennis, vaardigheden of tijd beschikt dan blijven bovenstaande uitdagingen bestaan. Het is riskant om geen aandacht hieraan te besteden. Als je dit herkent en niet weet welke keuzes je moet maken, dan is het raadzaam om hulp te vragen.

Deze kwaliteiten, samen met een grenzeloos enthousiasme, zorgen dat we ons vastbijten en we niet meer loslaten tot we jouw gewenste resultaten hebben behaald. Wij gaan voor een jarenlange samenwerking vol met overwinningen.

Catching online
opportunities

De webanalisten van Onetomarket:

  • hebben voor de laatste Google Analytics ontwikkelingen contact met het team achter Google Analytics in San Francisco.
  • zijn Google Analytics Certified Partner (GACP) waardoor we lastige technische problemen oplossen, hardnekkige limieten ophogen en zoekgeraakte accounts terugvinden;
  • zijn individueel gecertificeerd voor Google Analytics en Digital Analytix, en specialist in Google Tag Manager, Piwik en Clicky.
  • zijn specialisten in het koppelen en visualiseren van data voor analyses en het bouwen van marketing dashboards in Tableau Software, Klipfolio en Google Analytics.

Onze werkwijze

1
Strategie
Strategie

Onetomarket gelooft in het formuleren van een robuuste strategie, voordat bijvoorbeeld het inrichten van Google Analytics in gang wordt gezet. Om tot een succesvolle inhoudelijke aanpak te komen, bepalen we de focus en achterliggende commerciële strategie, openstaande vraagstukken, doelstellingen, met bijbehorende target KPI’s.

2
Inventariseren meetpunten
Inventariseren meetpunten

Zodra de strategie is bepaald wordt de website grondig bestudeerd en geïnventariseerd wat gemeten moet worden om doelstellingen te evalueren en vraagstukken te beantwoorden. In deze fase brengen we alle meetpunten in één overzicht en is er ruimte voor een feedbackronde.

3
Implementatie en inrichten
Implementatie en inrichten

Nu de meetpunten op de website zijn bepaald wordt er een implementatieadvies uitgewerkt voor Google Tag Manager, Google Analytics, Piwik of een ander statistiekenpakket. Dit bevat alle benodigde codes met toelichting en randvoorwaarden. Controle van de codes gebeurt na plaatsing, en dan wordt het configureren van Google Tag Manager en Google Analytics gestart.

4
Dashboards en Analyses
Dashboards en Analyses

We optimaliseren continu je onlinemarketingkanalen en website waardoor je blijft groeien in je branding, conversiegerichte en informatieve doelstellingen. Wij zetten een overzichtelijk, realtime marketing dashboard op en blijven verbeteradviezen aandragen.

Onetomarket heeft ons geholpen om onze conversies optimaal door te kunnen meten met e-commercetracking. Een flinke uitdaging vanwege de enorme omvang van het account en diepgang van onze website. Onetomarket hielp ons zorgvuldig, snel en professioneel en gaf doordacht advies bij enkele ingewikkelde vraagstukken. Wij zij zeer tevreden met het geleverde resultaat en kunnen nu CentraalBeheer.nl en de online marketing kanalen veel beter optimaliseren
Joanne Beekman
Centraal Beheer Achmea

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants