TVcN

Tolk- en Vertaalcentrum Nederland
verlaagt leadkosten drastisch met Onetomarket
088 - 120 34 00

Tolk- en Vertaalcentrum Nederland (TVcN) wil de toegang tot haar tolken en tolkdiensten zo laagdrempelig mogelijk maken. Als een websitebezoeker geïnteresseerd is, is het de uitdaging deze zo snel mogelijk te converteren naar een opdracht. Daarvoor ontwikkelde TVcN samen met Onetomarket een online marketingstrategie die dit proces aantoonbaar versnelt en continu optimaliseert. Het resultaat? Meer leads tegen lagere kosten.

TVcN wil dat mensen elkaar beter begrijpen door taal- en cultuurbarrières weg te nemen. Om dat waar te maken, levert het bedrijf al ruim 40 jaar tolken en diensten aan de zakelijke markt. Per jaar verzorgt het centrum zo’n 400.000 tolkopdrachten in 130 talen.

Duidelijke groeiambities

Marketing Manager Nicky Klomp omschrijft TVcN als een commercieel bedrijf met een groot sociaal bewustzijn. “Tegelijkertijd hebben we wel groeiambities. Daarvoor willen we klanten gericht laten weten wat we voor ze kunnen betekenen. Onze website speelt daarin een sleutelrol. Dit is het uitgelezen medium om potentiële klanten te interesseren en te converteren naar kwalitatieve leads.”

Doelgericht investeren

De online marketingstrategie was niet optimaal, geeft Nicky aan. “De customer journey op de site was niet logisch ingericht en niet inzichtelijk. Hierdoor was het lastig om doelgericht te investeren en de resultaten te verbeteren.” Ook SEO en SEA konden beter. “We stonden constant onderaan in Google, terwijl we wel hoge kosten voor AdWords hadden. Kortom, we zagen te weinig terug van onze marketinginvesteringen.”

Meer kwalitatieve leads

Om de ROI van de marketinginspanningen te verbeteren en meetbaar te maken, zocht TVcN een ervaren partner. “Marketing is natuurlijk niet vrijblijvend, we moeten resultaten boeken en investeringen aan de directie kunnen verantwoorden.” Om dat te realiseren, wilde Nicky de inzichtelijkheid van de prestaties van de website en campagnes verbeteren en de vindbaarheid vergroten. “Relevante bezoekers moeten sneller op de juiste pagina uitkomen. Op die manier kunnen we ons budget slimmer inzetten en meer kwalitatieve leads genereren.”

Lagere kosten per click

Tijdens de eerste gesprekken sprak de werkwijze van Onetomarket Nicky direct aan. “Hun aanpak was meteen overtuigend. Door samen prioriteiten te stellen, konden we meteen vooruitgang boeken. Na een zoekwoordenanalyse zijn de teksten aangepast aan de juiste zoektermen. Op advies van Onetomarket zijn voor strategische onderwerpen landing pages gemaakt met concrete call-to-actions. Daarnaast hebben we een nieuwe SEA-strategie bepaald. Onetomarket heeft het nieuwe Google AdWords-account ingericht en monitort en stroomlijnt de campagnes nu continu.” De aanpak van Onetomarket werpt zeker zijn vruchten af. “Met de beoogde zoektermen stonden we al snel in de top-5 van Google zoektermen. Sinds we Adwords weer opgestart hebben, zijn de kosten per lead 60 procent gedaald en is het conversiepercentage verdubbeld.”

Echt partnerschap

Nicky is zeer tevreden over de samenwerking met Onetomarket. “Het is een echt partnerschap. We hebben elke twee weken overleg op basis van de meest actuele gegevens.” In een dashboard zijn alle online marketingactiviteiten volledig inzichtelijk. “We praten nu altijd over feiten. Die transparantie biedt de kans om actief te sturen op resultaten en campagnes en content zo nodig te optimaliseren. Tegelijkertijd biedt Onetomarket veel meer dan cijfers. Hun experts kunnen ook de vertaalslag naar de praktijk maken en ons op maat adviseren.”

Het fundament dat Onetomarket heeft ingericht, biedt TVcN meer dan alleen inzicht in de online marketingactiviteiten. Het is ook de basis om deze activiteiten continu te optimaliseren. “In het dashboard is bijvoorbeeld direct duidelijk of een kop in de nieuwsbrief goed scoort of niet. Met dergelijke informatie en extra adviezen van Onetomarket kunnen we veel beter anticiperen en nieuwe kansen benutten. En het succes is overduidelijk. Zo zijn de kosten voor een lead 60 procent gedaald. Dat komt niet alleen door de uitgekiende strategie, maar ook door de goede service en support van Onetomarket.”


Uitdaging

Optimalisatie van de online marketingactiviteiten zodat investeringen sneller leiden tot meer kwalitatieve leads.

Oplossing

Een uitgekiende langetermijnstrategie voor SEO en SEA en een overzichtelijk dashboard dat alle marketinginspanningen helder in beeld brengt en actief sturen op resultaten mogelijk maakt.

Resultaten

1
Een gebruikersvriendelijke website met doelgerichte content
2
Een effectieve customer journey
3
Verdubbeling van het conversiepercentage van de campagnes en een daling van de leadkosten van 60 procent.
Het is een echt partnerschap. We hebben elke twee weken overleg op basis van de meest actuele gegevens
Nicky Klomp
Manager Marketing bij TVcN

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants