Ross Holidays

Nieuwe website zorgt voor 73%
lagere CPA en 130% meer conversies.
088 - 120 34 00

De website van trouwe klant en Griekenland specialist Ross Holidays heeft jarenlang zijn dienst gedaan, maar eind 2013 liep zelfs deze website tegen het einde van zijn mooie en lange carriere. In samenwerking met ontwikkelaar Yellow Lemon Tree is een op WordPress gebaseerde website ontwikkeld die een speler als Ross Holidays verdiend.

Doelen

In dit project zijn er meerdere doelen gesteld:

–       Behouden huidige organische rankings.
De “oude” website heeft belangrijke, mooie posities bemachtigd die behouden worden bij de overgang naar de nieuwe website.

–       Uitbouwen van de organische rankings.
Met de komst van de nieuwe website is het aantal keywords uitgebreid, waarop Ross Holidays scoringspotentie heeft. Daarnaast is het zaak om de organische posities in het algemeen te verbeteren.

–       Meetbaar maken van conversies middels Google Analytics.

Volledige doormeting van alle kanalen, om inzage in data te krijgen en sturing op basis daarvan mogelijk te maken.

–       Verbetering en vernieuwing van de AdWords campagnes.

De “oude” campagnes zijn vernieuwd en nieuwe campagnes zijn opgezet op basis van de nieuwe website, haar structuur en keywords.

 

Werkwijze

Om Ross Holidays te verzekeren van een SEO-technisch optimale opzet van de nieuwe website zijn wij van start gegaan met het maken van een SEO requirementslist. Hiermee heeft Yellow Lemon Tree de website optimaal opgebouwd, volgens Onetomarket’s SEO standaarden.

Op basis van grondig keyword research is gekozen om de categorieën van de website een nieuwe insteek te geven. Er zijn 2 instappunten gemaakt, 1 voor de bezoeker die zijn bestemming reeds in gedachten heeft via de categorie; bestemmingen. De 2e voor de bezoeker die zijn bestemmingskeuze in Griekenland nog niet heeft gemaakt; accommodaties.

Om de “oude” posities van Ross Holidays mee te nemen naar de nieuwe website is een migratieplan opgezet. Hierdoor blijven de belangrijkste pagina’s van de oude website bereikbaar, bezoekers en zoekmachines worden doorverwezen naar de juiste nieuwe pagina’s.

Vanuit analytisch oogpunt worden conversiepunten volledig doorgemeten: van boeking tot nieuwsbriefinschrijving.

De AdWords campagnes zijn zeer gedetailleerd opgezet. Per bestemming en accommodatiegroep zijn aparte campagnes opgezet, waarna deze in Ad Groups verder in detail zijn uitgewerkt. Hiermee is het mogelijk geworden om zeer specifiek te targeten. De “oude” campagnes die voor vernieuwing in aanmerking kwamen zoals remarketing en de algemene campagne hebben een grondige update gekregen.

Na de ontwerp en ontwikkelingsfase heeft Onetomarket nog een finale snelheidsanalyse uitgevoerd, om maximale snelheden voor de website te kunnen bereiken. Hiermee wordt niet alleen de bezoeker optimaal bediend wordt, maar tevens zoekmachines.


Resultaat

De resultaten van zowel SEO als SEA, of Google AdWords, zijn op het moment van schrijven boven verwachting. Het “settle” effect van de organische rankings (een periode waarin Google de nieuwe pagina’s op waarde schat, waarna ze op hun rechtmatige nieuwe positie in Google terecht komen),  trad al binnen een maand na livegang op. De “oude” posities zijn tevens probleemloos overgenomen vanwege de goed opgezette migratie.

image: ross 535x91 Ross Holidays

Het organische verkeer lag in de 30 dagen na livegang (28 november) reeds 12,5% hoger dan het jaar ervoor. De maand januari 15% hoger dan het jaar ervoor, and rising..

De nieuwe AdWords campagnes presteren uitstekend. Een overzicht van de eerste resultaten in vergelijking met dezelfde periode, uit het best presterende voorgaande jaar:

1.9

De gemiddelde advertentiepositie ligt in het vernieuwde account 1.9 posities hoger, met een gelijkblijvend gemiddelde CPC.

130%

Het totaal aantal conversies is met 130% gestegen.

73%

Goedkopere conversies, de cost/conv ligt 73% lager.

344%

Hoger conversiepercentage in vergelijking met voorgaand conversiepercentage.

Conclusie

Bij de vernieuwing van een bestaande website is het van groot belang dat alle betrokken partijen hetzelfde doel nastreven en elkaar hierbij optimaal ondersteunen. Een migratie van de bestaande website is van essentieel belang, om reeds behaalde rankings te behouden en te voorkomen dat bezoekers op een 404 pagina terecht komen. Met het neerzetten van een sterke technische basis pluk je later zowel op SEO als SEA (AdWords) de vruchten. Ross Holidays haalt uit dit project een website waar ze trots op kunnen zijn en waarmee ze een rooskleurige toekomst tegemoet gaan.

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants