Groei van online reserveringen met 155%

Via effectieve branding en efficiënte media inkoop

Het Avontuur en de Antwoorden​

Communicatieplan en Marketingstrategie

Aloha bracht een revolutionair speelparadijs naar Nederland, dat de bestaande aanbieders uitdaagde en snel een serieuze concurrent werd. Hoewel hun concept en merknaam aanvankelijk onbekend waren in Nederland, zagen ze de waarde van de marketingexpertise van Van Dyck Brown, vooral omdat ze als startup efficiënt met hun middelen wilden omgaan.

Vanaf het begin waren we onderdeel van het Aloha-ontwikkelteam en streefden we naar een geïntegreerde aanpak met robuuste meetbaarheid en een digitale marketingstrategie gebaseerd op het See/Think/Do/Care-model. Ambitieuze groeidoelstellingen maakten het mogelijk om een rekenmodel te ontwikkelen waarmee we duidelijk konden maken hoeveel investering er nodig was om een duurzame groei van klanten te realiseren. Online en offline kanalen zijn geïntegreerd om het merk Aloha te promoten en het concept uit te leggen. Hierbij zijn veel learnings systematisch ingezet om nieuwe activiteiten te realiseren. 

Kanalen zijn getest en search, social, display en video advertising zijn ingezet. Daarbij zijn advertenties in alle fasen van de aankoopfunnel gedraaid: video en display in de See-fase, SEO en contentmarketing in de Think-fase, zoekmachine en retargeting in de Do-fase en e-mailmarketing in Care. Dit leidde tot succesvolle merkbelevingscampagnes, optimalisaties van de website en het reserveringssysteem, evenals activatiecampagnes via zoekmachines.

Onze ambitie is om Aloha te ondersteunen bij hun voortdurende groei en uitbreiding naar nieuwe locaties in Nederland. De ontworpen campagnes zijn dan ook gemakkelijk aanpasbaar voor deze nieuwe locaties, wat getuigt van ons gezamenlijke succes en onze voortdurende focus op innovatie.

Doelstellingen

120% groei
SEO verkeer

155% groei in reserveringen en 138% groei in website traffic 2022 vs 2021. Maand op maand groei van SEO verkeer sinds begin van het project met 120%.

28% daling

van de CPC

De CPC (Cost per Click) daalde met ruim 28%. Ook de ads waren relevanter, blijkt uit een hogere CTR (click frequentie) +6%. Daarmee hebben we de kosten per reservering (CPA) omlaag weten te krijgen met 37%.

51% stijging

marktaandeel

Het online marktaandeel is fors hoger uitgekomen 51% t.o.v. 36% afgelopen jaar.
 

Aloha Amsterdam

Het volwassen speelparadijs aan De Ruijterkade 151.

Met onder andere bowling, UV-minigolf, lasergamen, karaoke plus een cocktailbar biedt het de leukste activiteiten voor jong en oud in tropische sfeer. Het Hawaïaans entertainmentcentrum biedt een uitdagende indoor fun en beleving, gecombineerd met een prachtig foodconcept. Aloha heeft iets voor iedereen. 

Van Dyck Brown heeft jarenlang gewerkt voor het merk Powerzone dat in 2020 werd overgenomen en omgedoopt tot Aloha Amsterdam. Door de corona crisis en de gedwongen sluiting van Aloha was er beperkte aandacht voor de online omgeving. Aloha en Van Dyck Brown wilden de kracht van online ten volle benutten om zich voor te bereiden op de “open samenleving”. Voor een vast bedrag per maand heeft Aloha toegang tot topklasse consultancy en uitgebreide kennis en ervaring op digitale marketing. Zoals zoekmachine en social advertising, SEO, digital analytics evenals marketing automation.

“Van Dyck Brown heeft echt geholpen om onze nieuwe naam aan de markt te brengen. In 2022 was de doelstelling om het creëren van de initiële naamsbekendheid in sterke groei om te zetten. Dit is uitstekend gelukt door een grote groei in reserveringen en marktaandeel! Van Dyck Brown is een uitstekende partner om de online zichtbaarheid, vindbaarheid en listing van je bedrijf optimaal in te richten – met gegarandeerde resultaten die je verwachtingen hoogstwaarschijnlijk zullen overtreffen!!”
 

BOB BOERSEN 
Directeur – Aloha Amsterdam

Meer toffe cases

Kennis van hardlopen, niet van digitaal.

Een Sprint naar Online Succes.

Groei van online reserveringen met 155%

Via effectieve branding en efficiënte media inkoop

Data driven Campagne

In tijden van krapte op de markt, de ruimte vinden om sneller vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Maatwerk dashboard

Jouw marketing investeringen en resultaten direct in beeld. In PixelKitchen vind je het beste recept voor jouw data!
Vorige
Volgende