088 - 120 34 00

Update week 30: Nieuwe feature Facebook

Zomers weer heeft het land dan toch bereikt. Voor degene die in Nederland genieten van dit weer is er een Update. Dit keer met Repudo, betaalde tweets en Facebook Editions.

Interpolis voor startup Repudo
De Nederlandse startup Repudo gaat samenwerken met Interpolis. Met de applicatie van Repudo kan de gebruiker een tekst-, muziek- of videobestand koppelen aan een bepaalde locatie. De ontvanger moet fysiek op die locatie aanwezig zijn om de boodschap te ontvangen op zijn mobiel. Interpolis zet deze dienst in voor een zogenoemd Interpolis festivalvakantiepakket.Verschillende pakketjes zijn door Nederland verspreid. Met behulp van GPS kan de gebruiker de locatie vinden om vervolgens een pakket thuisgestuurd te krijgen met daarin enkele kleinigheidjes.

Betaalde Tweets in de timeline
We schreven al eerder over een “soort” Twitter Adwords in de Update van week 13. Twitter maakt bekend dat vanaf nu betaalde tweets zomaar kunnen opduiken in de timelines van gebruikers, zelfs als je van een desktop app gebruik maakt. Adverteerders betalen voor een “actie” zoals een klik op een link in de tweet of een retweet van de tweet. Ook voor een zogenaamde reply moet betaald worden. De exacte bedragen zijn niet bekend gemaakt.

Facebook Editions
Nu Google+ een onverwacht succes lijkt te worden voor Google, moet Facebook snel terugslaan met innovaties. Eén van de nieuwe verbeteringen waar Facebook aan werkt, is Facebook Editions. Het doel is om mensen die op Facebook zitten te voorzien van relevant nieuws. Mark Zuckerberg wil zich niet langer alleen richten op groei, maar juist op behoud van de gebruikers van de site. Mensen die op Facebook zitten moeten daar blijven. Daarom wil hij externe content naar binnen halen, waaronder het belangrijkste nieuws.

Chrome verovert Europese landen
Chrome, de browser van Google, is hard bezig een aantal Europese landen te veroveren. In Spanje, Italië en Nederland zorgt Chrome bijna voor meer verkeer dan Firefox. In het Verenigd Koninkrijk is dit zelfs al het geval. In Nederland is Chrome Firefox genaderd op 2,2 procentpunt. Chrome staat op 17,2 procent en Firefox op 19,4. IE is ook in ons land veruit de grootste met 54,8 procent van het totale internetverkeer. Firefox zag het Nederlandse aandeel in de afgelopen twaalf maanden afnemen met slechts 1 procentpunt. Chrome groeide in dezelfde periode van 9 procent van de markt naar 17,2 procent.

Je bent weer helemaal up-to-date. Tot volgende week!

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners