088 - 120 34 00

Update week 29: Hyves is de grootste

De Nijmeegse vierdaagse is weer voorbij maar ontwikkelingen op het gebied van social media gaan stap voor stap door. De Update van week 29 brengt je weer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Hyves blijft Facebook op alle vlakken voor
Hyves is in Nederland nog altijd groter dan Facebook. Zowel wat betreft het aantal leden, het aantal minuten dat op de site wordt doorgebracht en het aantal unieke bezoekers. Facebook komt wel dichtbij. Uit de gegevens blijkt dat Hyves in mei 2011 7,7 miljoen unieke bezoekers trok. Facebook stond die maand op 7 miljoen unieke bezoekers. Ook Twitter is in het overzicht meegenomen en komt uit op 3,7 miljoen unieke bezoekers. Het verschil met mei 2010 is enorm: Hyves stond toen op bijna acht miljoen unieke bezoekers en Facebook op ‘slechts’ 4,8 miljoen. Het Amerikaanse sociale netwerk komt dus steeds dichterbij.

Indrukwekkende eerste cijfers Google+

De mens is sinds een kleine maand een sociaal netwerk rijker: Google Plus. Het nieuwste sociale netwerk lijkt te zijn begonnen met een indrukwekkende opmars. Enkele cijfers die het zeker vernoemen waard zijn:
  • Google Plus bleek de nummer 42 van de meest bezochte social networks in de VS
  • Het bleek de nummer 638 op de lijst van meest bezochte websites all-round
  • Vorige week scoorde Plus zo’n 1,8 miljoen bezoekers in de VS
  • 56% van de bezoeken komt vanaf andere Google-domeinen
  • 37% kwam van diverse zoekmachines, 21% via e-mail
  • 57% van de bezoekers zijn mannelijk
  • 38% van de bezoekers zijn tussen de 25-34 jaar
  • De meeste bezoeken aan Google Plus kwamen vanuit New York en San Francisco

KLM 24 uur per dag te bereiken via sociale media
Sinds vorige week kunnen consumenten 24 uur per dag, zeven dagen per week met KLM in contact treden via Twitter, Facebook en Hyves. KLM is hiermee de eerste luchtvaartmaatschappij die deze service biedt. Volgers en fans kunnen in het Engels en Nederlands al hun reisvragen kwijt, zoals over bagage, stoelreserveringen en het omboeken van tickets. Zij krijgen dan binnen één uur antwoord en eventuele problemen worden binnen 24 uur opgelost.

Je bent weer helemaal up-to-date. Tot volgende week!

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners