088 - 120 34 00

Voldoet uw bedrijfsvermelding in Google Maps aan de richtlijnen?

Naar alle waarschijnlijkheid komen ze je bekend voor – de vertoning van Google Maps kaartjes in de resultaatpagina van Google zoals in onderstaand voorbeeld.

reisbureau_arnhem

Heb je je bedrijfsvermelding al geclaimed in Google Maps? Zo ja, ben je er dan zeker van dat deze voldoet aan de richtlijnen zoals die zijn opgesteld door Google?

Voor een bedrijfsvermelding in Google Maps dien je je bewust te zijn van de volgende spelregels:

  • Je bent de eigenaar van de bedrijfslocatie of een geautoriseerd vertegenwoordiger van deze bedrijfslocatie.
  • De naam die je voert in Google Maps dient overeen te komen met je wettelijk geregistreerde bedrijfsnaam.
  • Het is niet toegestaan extra zoekwoorden in de titel van het bedrijf toe te voegen wanneer deze geen onderdeel vormen van de bedrijfsnaam.
  • Geen telefoonnummers of URL toevoegen in het titelveld.
  • Het is niet toegestaan om bedrijfsvermeldingen te creëren op plaatsen waar je bedrijf niet gevestigd is, ook al doet u wellicht wel dienst in het betreffende gebied. Ter verduidelijking; u kunt op dit moment van schrijven nog geen service gebied definiëren in het bedrijvencentrum.
  • Wanneer je bedrijf meerdere diensten voert is het niet toegestaan deze te vermelden onder een nieuwe bedrijfsnaam in het bedrijvencentrum wanneer deze niet als wettelijk geregistreerde bedrijfsnaam bekend is (bij de Kamer van Koophandel).
  • U dient de exacte locatie op te geven van je bedrijfsvermelding.
  • Een locatie welke te huur staat wordt niet gezien als een wettelijke bedrijfslocatie. U kunt wel de bedrijfslocatie vermelden welke zorg draagt voor de verhuur van de betreffende locatie(s).
  • De URL en het telefoonnummer die je opgeeft dienen zo nauwkeurig mogelijk overeen te komen met de specifieke locatie. Heeft u internationale vestigingen dan geeft u als URL de landingspagina op die betrekking heeft op dat specifieke land. Een nummer geregistreerd bij een Call Center heeft dus geen voorkeur boven een lokaal identificeerbaar nummer.
  • Het is niet toegestaan om telefoonnummers of URLs toe te voegen die niet direct betrekking hebben op het bedrijf in kwestie.
  • Gebruik Custom Attributes en het beschrijvingsveld om extra informatie over je bedrijf kwijt te kunnen. Het is niet de bedoeling dat hier herhaling plaatsvindt van de gebruikte categorieën binnen het bedrijvencentrum. Een voorbeeld .
  • Gebruik ter registratie een email adres welke niet gebonden is aan 1 persoon, maar aan de bedrijfsvoering van je bedrijf wanneer meerdere personen betrokken zijn bij het updaten van je bedrijfsvermeldingen.
  • Gebruik ook bij voorkeur een email adres dat gebonden is aan het bedrijf en bijvoorbeeld niet een hotmail adres. (tenzij u zgn. whitelisting voor een groot aantal locaties wilt aanvragen, neem dan contact met ons op voor meer informatie met betrekking tot whitelisting wanneer u een groot aantal locaties in Google Maps wilt vermelden en geen gebruik wenst te maken van PIN verificatiemethoden of postkaarten )
  • Gebruik alleen categorieën welke je bedrijfsvoering beschrijven – U zult tenminste 1 categorie uit de door Google voorgestelde categorieën moeten selecteren.

Mocht je nieuwsgierig zijn naar verbeterd rendement vanuit je Local Search campagnes dan is het verstandig om contact met ons op te nemen en u te laten adviseren door onze experts.

Nieuwsgierig? Bekijk dan onze Local Search Business Case

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners