088 - 120 34 00

Blog

Mark Prummel
Google: betere presentatie van URL’s in mobiele zoekresultaten

Het mag ondertussen bekend zijn: Google tilt mobiele zoekresultaten naar een steeds hoger plan. Met nog 5 dagen te gaan tot de uitrol van de ‘Mobile Friendly update’ maakte Google donderdag 16 april j.l. bekend dat URL’s in mobiele zoekresultaten beter worden gepresenteerd. Goed gestructureerde URL’s bieden gebruikers een snel overzicht over het onderwerp van de […]

Lees meer »
Mark Prummel
Nieuwe cookiewet van kracht. Wat nu?

Er is veel ophef geweest over de cookiewet. Iedereen kent het: op bijna iedere website die je bezocht moest je eerst een cookie accepteren. Bijzonder hinderlijk en weinig effectief: iedereen klikte die melding zo snel mogelijk weg zonder te lezen. De echte haters installeerden gewoon een cookie plug-in in hun browser, waarmee cookies automatisch geaccepteerd […]

Lees meer »
René Stuifzand
Nieuw! Custom Funnels voor Google Analytics gesignaleerd

Vanochtend verscheen er een tweet met daarin een afbeelding van de nieuwe Custom Funnels uitbreiding voor Google Analytics. Custom Funnels zijn voor het maken van uitgebreide funnels in Google Analytics en bieden veel meer dan de bestaande doeltrechter. Deze uitbreiding is op dit moment alleen nog maar te zien in het betaalde Google Analytics Premium […]

Lees meer »
Mark Prummel
Mobiel vriendelijke websites vanaf 21 april hoger in Google

In een eerder artikel schreef ik al over het ‘geschikt voor Mobiel-label’ en de verwachting dat geschikt voor mobiel een rankingsfactor zal worden. Gisteravond heeft Google op haar Webmaster Central Blog bekend gemaakt dat mobielvriendelijke websites en mobiele apps een belangrijkere rol gaan spelen in de zoekresultaten. Gebruikers die via een mobiel apparaat een zoekopdracht uitvoeren zullen […]

Lees meer »
Countdown in advertenties; nieuwe stijl

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek. Voordelen countdown […]

Lees meer »
René Stuifzand
Marketing & Insights Event 2015: dit heb je gemist

Je hebt iets gemist als je afgelopen 4 en 5 februari niet bij het Marketing & Insights 2015 (MIE 2015) event bent geweest. Het MIE is het jaarlijkse event waar marktonderzoekers te vinden zijn. Het viel op dat dit jaar ook vele andere functies aanwezig waren. De aanwezige marketeers en data analisten waren op zoek […]

Lees meer »
Mark Prummel
Google rolt Geschikt voor mobiel label uit

Dat Google steeds meer waarde hecht aan ‘mobiel vriendelijke’ websites is geen geheim. Sterker nog, omdat mobiel gebruik het desktop gebruik in 2015 zal overstijgen, tilt Google hier steeds zwaarder aan. “Heb je ooit op je smartphone op een zoekresultaat in Google geklikt om vervolgens op een pagina terecht te komen waarop de tekst te […]

Lees meer »
René Stuifzand
404 foutmeldingen oplossen met Google Analytics (+ gratis script en 5 voorbeelden)

Hoeveel bezoekers krijgen een 404 “pagina niet gevonden” te zien op je website? 3% of zelfs meer? Als je echt geen idee hebt, gebruik dan Google Analytics. Wensink Automotive bracht het aantal fouten hierdoor met succes terug met 77%. Lees nu hier hoe jij dat doet en daardoor werkt aan een betere gebruikerservaring voor al […]

Lees meer »
Onetomarket op het Search Congres op 26 en 27 november

In één dag alles weten over nieuwe ontwikkelingen binnen SEO en SEA? Op woensdag 26 en donderdag 27 november is Onetomarket te vinden op het Search Congres in Amsterdam. Manuela Fles (SEA consultant) en Mark Prummel (SEO consultant) delen tijdens de presentaties hun kennis in de volgende sessies:     SEA: Leer gestructureerd en efficiënt […]

Lees meer »
Mark Prummel
Voorkom een penalty: Google Penguin 3.0 update op komst!

In april 2012 lanceerde Google een revolutionaire update: de Penguin update. Door deze Penguin update is Google in staat om onnatuurlijke linkverwijzingen naar websites op te sporen en linkfarmers aan te pakken. Waarom Penguin? De Penguin update is in het leven geroepen om de gebruiker betere resultaten te tonen. Deze update richt zich niet direct […]

Lees meer »

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants