088 - 120 34 00

Blog

Twitter Ads: hoe en waarom?

De grote drie sociale media zijn Facebook, LinkedIn en Twitter. Wij hebben een tijdje geleden de advertentiemogelijkheden van Facebook en LinkedIn al beschreven. Nu is Twitter aan de beurt. Anno 2015 maken 2,8 miljoen Nederlanders gebruik van Twitter waarvan één miljoen dagelijks. Daarmee is het een relatief klein netwerk in Nederland, maar wel zeer actief. […]

Lees meer »
Nick Mulder
Nick Mulder aangetreden als Algemeen Directeur

Nick Mulder afkomstig van Ricoh Nederland, waar hij de afgelopen 11 jaar diverse commerciële- en (senior) management functies heeft vervuld. De afgelopen 2 jaar was Nick eindverantwoordelijk voor de business unit Business Solutions waar hij onder meer sturing heeft gegeven aan het verder professionaliseren van deze business unit op basis van Lean Six Sigma. In […]

Lees meer »
Mark Prummel
Google Panda 4.2 Update – 5 adviezen om geen slachtoffer te worden!

Tien maanden was het stil aan het Panda front. Tot 10 dagen geleden, toen Google tegenover Search Engine Land bekend maakte dat Panda 4.2 update uitgerold wordt. In tegenstelling tot de vorige updates blijft het dit keer alleen opmerkelijk stil in SEO land. Waarom? 4.2 is geen update maar een refresh Het woord ‘update’ is […]

Lees meer »
René Stuifzand
Bedrijfsnamen in Google Analytics. B2B marketeer; dit wil je weten!

Nog beter dan de uitvinding van voorgesneden plakjes brood. Veel B2B marketeers weten niet dat het bestaat, omdat het goed is verborgen. Google Analytics bevat bedrijfsgegevens. Ja, echt waar! Op een plek waar je het niet verwacht staan in Google Analytics bedrijfsnamen. Het zijn de bedrijven waarvan de medewerkers op jouw website komen. Richt jouw […]

Lees meer »
Mark Prummel
Google: betere presentatie van URL’s in mobiele zoekresultaten

Het mag ondertussen bekend zijn: Google tilt mobiele zoekresultaten naar een steeds hoger plan. Met nog 5 dagen te gaan tot de uitrol van de ‘Mobile Friendly update’ maakte Google donderdag 16 april j.l. bekend dat URL’s in mobiele zoekresultaten beter worden gepresenteerd. Goed gestructureerde URL’s bieden gebruikers een snel overzicht over het onderwerp van de […]

Lees meer »
Mark Prummel
Nieuwe cookiewet van kracht. Wat nu?

Er is veel ophef geweest over de cookiewet. Iedereen kent het: op bijna iedere website die je bezocht moest je eerst een cookie accepteren. Bijzonder hinderlijk en weinig effectief: iedereen klikte die melding zo snel mogelijk weg zonder te lezen. De echte haters installeerden gewoon een cookie plug-in in hun browser, waarmee cookies automatisch geaccepteerd […]

Lees meer »
René Stuifzand
Nieuw! Custom Funnels voor Google Analytics gesignaleerd

Vanochtend verscheen er een tweet met daarin een afbeelding van de nieuwe Custom Funnels uitbreiding voor Google Analytics. Custom Funnels zijn voor het maken van uitgebreide funnels in Google Analytics en bieden veel meer dan de bestaande doeltrechter. Deze uitbreiding is op dit moment alleen nog maar te zien in het betaalde Google Analytics Premium […]

Lees meer »
Mark Prummel
Mobiel vriendelijke websites vanaf 21 april hoger in Google

In een eerder artikel schreef ik al over het ‘geschikt voor Mobiel-label’ en de verwachting dat geschikt voor mobiel een rankingsfactor zal worden. Gisteravond heeft Google op haar Webmaster Central Blog bekend gemaakt dat mobielvriendelijke websites en mobiele apps een belangrijkere rol gaan spelen in de zoekresultaten. Gebruikers die via een mobiel apparaat een zoekopdracht uitvoeren zullen […]

Lees meer »
Countdown in advertenties; nieuwe stijl

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek. Voordelen countdown […]

Lees meer »
René Stuifzand
Marketing & Insights Event 2015: dit heb je gemist

Je hebt iets gemist als je afgelopen 4 en 5 februari niet bij het Marketing & Insights 2015 (MIE 2015) event bent geweest. Het MIE is het jaarlijkse event waar marktonderzoekers te vinden zijn. Het viel op dat dit jaar ook vele andere functies aanwezig waren. De aanwezige marketeers en data analisten waren op zoek […]

Lees meer »

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants