088 - 120 34 00

Zoekmachine marketing recap van week 20

Afgelopen week werd er weer veel genetwerkt en besproken op SMX London en de A4U Expo in München. Niet alleen was Onetomarket aanwezig op beide events, ook werd er gesproken door één van onze eigen collega’s Martijn Beijk. Zijn sessie ging over het meetbaar maken van online en offline conversies via lokale en mobiele zoekopdrachten. Lees meer over de SMX London in zijn eerdere artikel.

Verder sprak Rand Fishkin van Seomoz over de ranking factors van 2010. Inmiddels zijn we halverwege 2010 en richtte deze sessie zich vooral op onderwerpen die mogelijkerwijs al zijn toegevoegd aan het algoritme van Google. In deze sessie gaat hij in op de nieuwe manier waarop links worden beoordeeld: Het reasonable surfer model. Dit model is gebaseerd op de verschillende eigenschappen van een link binnen een website. Denk hierbij aan: linkpositie binnen een list, aantal gebruikte woorden, commercieel belang van een link, type link, tekst grootte, kleur, etc. Bekijk hier zijn volledige presentatie: Ranking factors in 2010

Tijdens de A4U Expo in München waren ook enkele opvallende sessies die Martin al eerder in de A4Uexpo: recap dag 1 besprak:

Natuurlijk kwam niet al het nieuws uit München en Londen deze week. Hieronder nog meer opvallend nieuws om in het weekend vanaf je ligbed in de zon…op je laptop te openen.

Geniet van het weer en je weekend!!

Google

Announcing google TV: TV meets web, web meets TV
Google I/O 2010 Day 1: A more powerful web in more places

SEO/SEA

Debating the value of great content
Adwords remarketing: bezoekers opnieuw bereiken

E-mail marketing

E-mailmarketing: Valkuilen van de openratio

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners