Afgelopen week werd er weer veel genetwerkt en besproken op SMX London en de A4U Expo in München. Niet alleen was Onetomarket aanwezig op beide events, ook werd er gesproken door één van onze eigen collega’s Martijn Beijk. Zijn sessie ging over het meetbaar maken van online en offline conversies via lokale en mobiele zoekopdrachten. Lees meer over de SMX London in zijn eerdere artikel.
Verder sprak Rand Fishkin van Seomoz over de ranking factors van 2010. Inmiddels zijn we halverwege 2010 en richtte deze sessie zich vooral op onderwerpen die mogelijkerwijs al zijn toegevoegd aan het algoritme van Google. In deze sessie gaat hij in op de nieuwe manier waarop links worden beoordeeld: Het reasonable surfer model. Dit model is gebaseerd op de verschillende eigenschappen van een link binnen een website. Denk hierbij aan: linkpositie binnen een list, aantal gebruikte woorden, commercieel belang van een link, type link, tekst grootte, kleur, etc. Bekijk hier zijn volledige presentatie: Ranking factors in 2010
Tijdens de A4U Expo in München waren ook enkele opvallende sessies die Martin al eerder in de A4Uexpo: recap dag 1 besprak:
- Analysing and Increasing Organic Search Traffic, door David Naylor
- Universal Search Optimisation, door Tom Critchclow
- Local – Social – Mobile: The Power Triumvirate of 2010, door Gillian Muessig
- Data Feed SEO & Advanced Information Architecture
- Universal Search
Natuurlijk kwam niet al het nieuws uit München en Londen deze week. Hieronder nog meer opvallend nieuws om in het weekend vanaf je ligbed in de zon…op je laptop te openen.
Geniet van het weer en je weekend!!
Announcing google TV: TV meets web, web meets TV
Google I/O 2010 Day 1: A more powerful web in more places
SEO/SEA
Debating the value of great content
Adwords remarketing: bezoekers opnieuw bereiken
E-mail marketing