088 - 120 34 00

Webwinkels mijden recenserende klanten

Slechts een handjevol grote Nederlandse webwinkels biedt zijn klanten de mogelijkheid productrecensies achter te laten in de winkel

Slechts een handjevol grote Nederlandse webwinkels biedt zijn klanten de mogelijkheid productrecensies achter te laten in de winkel. Bol.com geeft sinds kort prijzengeld weg om het gebruik van deze al jaren oude functie aan te zwengelen. Uit onderzoek blijkt dit soort mond-tot-mond reclame invloed heeft op tweederde van de alle economische activiteit. Voorts blijkt uit cijfers van JungleRating dat 56 procent van de grote webwinkels Ideal gebruikt op zijn site.

“Zestien procent van de 25 grootste webwinkels van Nederland biedt de mogelijkheid om recensies op producten of diensten achter te laten”, stelt Joost Wolzak van adviesbureau JungleRating. Zijn bedrijf deed onderzoek naar de status van Nederlandse internetwinkels ten opzichte van twee jaar geleden.

“Recensies zijn nu overwegend smaakgerelateerd, denk aan boeken of muziek, maar ik verwacht dat dat verschuift naar andere typen producten naarmate de assortimenten van winkels dieper of specialistischer worden.” Vooralsnog klikken Nederlanders vooral naar prijs- en productvergelijker Kieskeurig.nl om recensies te geven en die van anderen te lezen.

De onderzoeker constateert in het algemeen vooruitgang in de presentatie van artikelen op winkelsites. Tweederde van de sites laat potenti

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners