088 - 120 34 00

Verslag SMX Advanced London 2010

Afgelopen week was Onetomarket aanwezig op de Search Marketing Expo Advanced in London. SMX Advanced staat voor geavanceerde sessies waarbij net iets dieper ingegaan wordt op de materie.

Enkele highlights van deze SMX Advanced waren:

SEO Ranking Factors 2010, o.a gepresenteerd door Rand Fishkin van SEOmoz.

In deze sessie werd het onlangs toegekende patent (random surfer model vs reasonable surfer) van Google uitgelegd. Ook kwam bijvoorbeeld de correlatie tussen titles, headings en alt attributen uitgebreid aan bod en dit toonde interessante inzichten. De presentatie van Rand Fishkin is hieronder toegevoegd:

Linkbuilding Outside of the Box

In deze sessie kwam een aantal interessante tools aan bod, waaronder Majestic SEO, TagCrowd, en de nieuw gelanceerde InfluenceFinder. Het onderdeel; 17 ways to get links from University and Government websites was erg interessant om creatieve invalshoeken te vinden om zeer waardevolle links te verkrijgen.

Killer Facebook Marketing Tactics

Onetomarket was helaas niet bij deze sessie aanwezig maar het schijnt de moeite waard geweest te zijn. Een samenvatting van deze sessie vind je op het blog van M4N.

Top Ten Customized Search Analytics Reports

Belangrijkste informatie uit deze sessie dat Web Analytics niet bestaat uit het genereren van rapporten. Het is veel meer dan dit en vereist goede interpretatie van de gegevens. Goede rapporten zijn bij de analyse van de gegevens wel een vereiste en enkele voorbeelden passeerden hier de revue. Belangrijk onderdeel in deze sessie was ook de Visitor of Customer Journey, oftewel de conversie attributie.

De presentatie van Will Critchlow met een enkele top Analytics rapporten kun je vinden op scribd

The Art of Measuring Local & Mobile Search Results

Ook mocht ik spreken tijdens de sessie ‘The Art Of Measuring Local & Mobile Search Results’ samen met Mike Belasco (seOverflow) en Christine Churchill (Keyrelevance).
Deze sessie ging in op het meetbaar maken van zowel online als offline conversies via lokale en mobiele zoekopdrachten. Naast de implementatie van tracking op de resultaten van je bedrijf middels Google Places ging mijn presentatie in op methoden om je offline conversie inzichtelijk te maken. Omdat niet alles inzichtelijk te maken is middels bijvoorbeeld coupons en enquêtes ging mijn presentatie ook in op de attributie die je zou kunnen toepassen op je Latente Offline Conversie. Oftewel de bezoeker die zich oriënteert op je website; maar vervolgens misschien besluit om het product in je winkel te kopen. De presentatie is hieronder bijgevoegd.

Onetomarket at SMX Advanced London – The art of measuring local & mobile search results by Martijn Beijk

Houd het Onetomarket blog in de gaten voor updates over SMX en ook over de A4U Expo Munchen.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners