088 - 120 34 00

Update week 7: Top 50 Social Media Trends

Na het weekend heb je, als het goed is, weer alles rustig op een rijtje kunnen zetten. Voor wie dat niet gelukt is helpen wij graag met het laatste nieuws op het gebied van Social Media.

Top 50 Social Media Trends
Alterian, heeft eind vorige week de top 50 merken op sociale media gepubliceerd. De top 50 is gebaseerd op de ‘Social Media Reputation’-index dat het bedrijf zelf heeft ontwikkeld. De lijst wordt aangevoerd door eBay, gevolgd door respectievelijk Apple, Google, Blackberry en Amazon. Kijk hier voor een infographic van de top 50.

5 Gouden tips voor meer interactie met je Facebook fans
Een doel waar bijna elk bedrijf naar streeft is interactie met de (potentiële) klant. Dit kan ook via Facebook. Om dit succesvol te laten verlopen zijn er een aantal regels opgesteld:
1. Produceer interessante content
2. Synchroniseer niks!
3. Overdaad schaadt: post niet te vaak
4. Geef fans een reden om je pagina te bezoeken
5. Maak gebruik van foto’s, video’s & links
Klik hier voor de uitgebreide uitleg.

Twitter en de trending topics!
Onderzoekers van HP hebben research gedaan over Twitter’s trending topics: “how and why a topic starts trending on Twitter“. De trending topics zijn belangrijk geworden omdat ze erg veel aandacht trekken en omdat Twitter ook gestart is met het verkopen van Ads op die positie.
Conclusie: Het onderwerp en het bereik van een tweet is belangrijker dan wie het tweet of dat een tweet vaak wordt geretweet.

De kijker beslist
Google introduceert ook in Nederland skippable pre-roll advertenties voor YouTube. Met dit advertentieformat beslist de kijker zelf of hij de pre-roll advertenties (reclame voorafgaand aan een video) in YouTube videos wil bekijken. YouTube is het eerste videoplatform dat skippable pre-roll advertenties in Nederland aanbiedt. Bij dit cost-per-view advertentiemodel betaalt de adverteerder pas als een YouTube-gebruiker de hele pre-roll bekijkt en niet op basis van een impressie.

Gedeelde URL? Hogere positie!
Google gaat pagina’s op het web die veel gedeeld worden op sociale netwerken zoals Twitter en Facebook een betere positie geven bij de resultaten. Dat maakte het bedrijf dit weekend bekend. Met die stap wil de zoekmachine het belang van populariteit bij mensen sterker mee laten wegen bij de rangschikking van resultaten. De nieuwe resultaten werken vooralsnog alleen voor mensen die ingelogd zijn via een Google account, zoals Gmail of Google Buzz.

Je bent weer helemaal up-to-date. Tot volgende week!

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners