088 - 120 34 00

Update week 7: Microsoft introduceert MsnNow

Was je vorige week te druk met Valentijnsdag waardoor je niet alles mee hebt gekregen op het gebied van Online Marketing en Social Media? Lees hier dan de update van week 7 zodat je weer up-to-date bent! 

Verified accounts op Facebook
Vanaf vorige week is het voor ‘Lady Gaga’s en Justin Biebers’ van deze wereld mogelijk om speciale accounts op Facebook aan
te maken. Deze zogenaamde ‘Verified Accounts’ worden prominenter weergegeven in de suggestielijsten voor het volgen van nieuwe accounts op Facebook. Deze accounts kunnen ook hun naam wijzigen.  Op deze manier is het voor artiesten mogelijk om hun artiestennaam te gebruiken in plaats van hun echte naam.

Personen die een dergelijk Facebook account willen moeten geduld hebben. Facebook nodigt zelf mensen uit voor de bijzondere status. De hoeveelheid accounts die Facebook zal gaan benaderen is nog onbekend. Een belangrijke voorwaarde van het geverifieerde account is dat de gebruiker een officiële pasfoto aan Facebook moet verstrekken. Facebook wil met de bijzondere status realiseren dat er een einde aan ‘fake accounts’ komen waar gebruikers zich voordoen als bekende mensen.

Microsoft introduceert MsnNow
 Microsoft lanceert een nieuwe dienst genaamd MsnNOW. Gebruikers van deze sociale nieuwsdienst worden op de hoogte gehouden van de meest actuele populaire onderwerpen. MsnNOW speurt real-time bronnen zoals Facebook en Twitter af om na te gaan welke onderwerpen op dat moment het meest actueel zijn. Deze worden vervolgens weergegeven in MsnNOW.

Voordat artikelen worden geplaatst worden deze geredigeerd en herschreven door redacteurs zodat onjuistheden worden voorkomen. Microsoft legt de focus voornamelijk op volwassenen tussen de 25 en 40 jaar die gebruik maken van social media en graag op de hoogte willen blijven van de meest recente nieuwsberichten. De dienst zal beschikbaar zijn via een website, Facebook en op mobiele interfaces.

Valentijns feiten
Voor velen was vorige week een week als alle andere weken maar voor sommigen stond de week in het teken van Valentijnsdag. Naar aanleiding hiervan hebben we enkele feiten afkomstig, uit de Verenigde Staten, op een rij gezet:

  • 86% van de kopers in een winkel gebruiken algemene zoektermen in zoekmachines om zich te laten informeren in het aankoopproces. 
  • In 2011 is er meer dan 15 miljard euro besteed aan Valentijnsdag, in 2010 werd er nog 14 miljard euro besteed.
  • Gemiddeld besteedt een man 158 dollar aan zijn Valentijn, een vrouw is iets minder gul en besteedt gemiddeld 75 dollar aan haar Valentijn. 
  • Personen die iets willen kopen voor haar/zijn Valentijn zijn hun cadeau eerder gaan kopen dan in de voorgaande jaren. 
  • In de maand vóór Valentijnsdag werd er in Google aanzienlijk meer gezocht op de zoekterm ‘gifts for him’ dan op ‘gifts for her’. 

Dit was de update van week 7, tot volgende week! 

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners