088 - 120 34 00

Update week 22: Twitters’ Follow Button

Nederland weet sinds dit weekend zowaar weer wat regen is. Ook de online Marketing ontwikkelingen kwamen weer met bakken uit de lucht vallen. Alle reden voor weer een nieuwe Update!

Follow Button
Sinds dinsdag is het mogelijk een bedrijf direct vanaf de website te volgen op Twitter. Nu is het nog makkelijker geworden om bedrijven waarin je geïnteresseerd was toe te voegen aan je timeline. Voor uitgevers en merken is het, toevoegen van de Follow-knop op de website, een manier om verbonden te blijven met het publiek. De kans dat een bericht geretweet wordt zal nu groter worden. Iets wat voor marketingdoeleinden goed van pas komt. Onetomarket heeft beschreven hoe deze Follow Button het best geïntegreerd kan worden op je Facebookpagina. Meer informatie over de Twitter Follow Button op Facebook.

Google’s like button “+1”
De al eerder bij search resultaten ingevoerde “plus one button” komt nu beschikbaar voor plaatsing op websites en blog. Op deze manier kunnen websurfers aangeven welke websites en postings ze “plus” vinden en dus met anderen willen delen. Het effect zal zijn dat de “+1” toevoeging van één lid uit het sociale Google netwerk, bij de zoekresultaten (organisch én betaald) bij de andere leden zichtbaar wordt. Onetomarket schreef hier vorige week ook een stuk over: Google +1 vandaag beschikbaar voor websites.

Klout breidt score uit met peer beoordelingen
Klout heeft gisteren haar dienst uitgebreid. Met deze +K update, worden vanaf nu ook gebruikersbeoordelingen mee genomen. Elke dag als je als gebruiker inlogt kunt je 5 K’s uitgeven aan mensen die je recentelijk hebben beïnvloed. Daarnaast heeft Klout het aantal onderwerpen waarbinnen je invloed gemeten wordt uitgebreid naar 10, en is het mogelijk om je onderwerpen af te schermen van anderen.

Muziekspeler op Facebook
Het van oorsprong Duitse Simfy, een soortgelijk muziekinitiatief als Spotify, biedt Facebook-gebruikers nu de mogelijkheid om hun muziek op het sociale netwerk te beluisteren. De nummers kunnen ook direct doorgeplaatst worden naar Facebook en gedeeld worden met vrienden. “Met onze player op Facebook wordt het sociale netwerk multimediaal gezien nog aantrekkelijker”, aldus Simfy-baas Gerrit Schumann.

Hoe smartphones en billboards verbonden worden
Dat interactie met een groot publiek in no-time te realiseren is bewijst dit filmpje.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7u0ij9D5S4Y&feature=player_embedded[/youtube]

Je bent weer helemaal up-to-date. Tot de volgende Update!

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners