088 - 120 34 00

Update week 20: ‘Pinterest haalt 100 miljoen dollar op’

In de week dat Facebook officieel de beurs is opgegaan en waarin de temperatuur plaatselijk opliep tot 25 graden is er gewerkt aan de update. Lees hier nieuws over de investeringsronde van Pinterest, de steun voor een nieuw initiatief van Twitter en de kwartaalwinst van Groupon.

Pinterest haalt 100 miljoen dollar op

Een nieuwe investeringsronde heeft Pinterest een bedrag van 100 miljoen dollar opgeleverd. De waarde van het populaire sociale prikbord is daarmee omhoog gekrikt naar 1,5 miljard dollar. Het Japanse internetbedrijf Rakuten leidde de ronde samen met eerdere investeerders Andreessen Horowitz, First Mark Capital en Bessemer Venture Partners.

Zelf heeft Pinterest nog niet gereageerd op het resultaat van de investeringsronde. De website fungeert als een online prikbord, gebruikers kunnen over het hele web afbeeldingen ‘pinnen’ en vervolgens op één van de aangemaakte ‘moodboards’ plaatsen. Opvallend is dat Pinterest voornamelijk de interesse wekt van vrouwen, zo’n 80% van de gebruikers is vrouw. De website bezet in Nederland momenteel de 34e plaats van de best bezochte websites, in de VS staat de website op plek 16 volgens statistieksite Alexa.

Twitter steunt ‘Do not track’ knop

In een eerdere update werd al gemeld dat Google akkoord ging met een zogenaamde ‘do not track’ knop voor gebruikers. Vorige week maakte Twitter bekend dat de berichtendienst zich hierbij aansluit en stopt met het opslaan van het online gedrag van internetters die daar geen behoefte aan hebben.

Verschillende browsers geven gebruikers de mogelijkheid om op het web niet gevolgd te worden zodat hun onlinegedrag geheim wordt gehouden. Het is vervolgens aan de website zelf of ze gehoor geven aan dat verzoek of niet. Zo geven diverse sociale netwerksites hier nog geen gehoor aan omdat zij deels afhankelijk zijn van de mogelijkheid om advertenties af te stemmen op het onlinegedrag van gebruikers.

Groupon boekt winst

Groupon boekt weer eens een kwartaalwinst. De Amerikaanse onderneming die via een internationaal opererende website elke dag een deal bij de gebruiker in de buurt probeert aanbiedt, verkleinde haar marketinguitgaven.

Groupon zag dat de nettowinst per aandeel twee cent bedroeg, waar vorig jaar nog een verlies van 41 cent per aandeel het resultaat was. De omzet van de advertentiesite verdubbelde bijna tot 599 miljoen dollar. Analisten gaven aan dat de cijfers beter waren dan verwacht.

Dit was hem weer voor deze week, tot volgende week!

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners