088 - 120 34 00

Update week 18: Google Shopping

Het weekend is weer voorbij. De scholen weer begonnen en Social Media ontwikkelingen blijven elkaar opvolgen. Tijd voor een update!

Nederlanders het meest online
De afgelopen maand maart zijn er in Europa 363,7 miljoen unieke personen online geweest, gemiddeld voor zo’n 26 uur per persoon. Nederland toonden het hoogste engagement, zij waren gemiddeld 34,4 uur online in maart – 33% langer dan het Europese gemiddelde – gevolgd door bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk die gemiddeld 33,0 uur online waren. Bezoekers uit Nederland bezochten gemiddeld 3.515 pagina’s per persoon, 31% meer dan het Europese gemiddelde.

Google Shopping nu ook in Nederland beschikbaar
Google introduceert vandaag Google Shopping voor gebruikers en winkeliers in Nederland. Google Shopping heeft als doel om gebruikers zo eenvoudig en snel mogelijk van algemene informatie te voorzien, waarbij het makkelijk is om producten en prijzen te vergelijken en een winkel te vinden waar het product te koop is. Ook Onetomarket heeft hier een blog over geschreven, Google Shopping.

‘Facebook en Google azen beide op Skype’
Zowel Facebook als Google zijn onafhankelijk van elkaar  in gesprek met dit bedrijf om de mogelijkheden voor een overname of samenwerking te bespreken. Zowel Apple als Google bevinden zich inmiddels op het speelveld van Skype. Google kent bijvoorbeeld de dienst Google Voice. Om die reden zien analisten dan ook meer mogelijkheden in een samenwerking tussen Facebook en Skype. Deze twee partijen werken op dit moment al samen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om vrienden op Facebook te bellen via Skype.

Toekomst van E-mail
E-mail wordt vaak als afgelopen zaak bestempeld. Er zouden betere alternatieven zijn en op termijn is E-mail overbodig. De laatste jaren kwam E-mail vooral zo in het nieuws, ondanks dat E-mail nog steeds zeer veel gebruikt wordt. Dit keer een onderzoek dat het tegenovergestelde laat zien. E-mailgebruik is toegenomen. Slechts 4% van de respondenten zegt minder E-mail te gebruiken in het laatste jaar tegen 45% die zeggen meer E-mail te gebruiken. De overige respondenten hebben een gelijk gebruik.

Social Media advertenties VS $8,3 miljard in 2015
In de komende 4 jaar zullen de Social Media uitgaven in de VS stijgen met $2,1 miljard (of 31,6%). Het grootste aandeel daarvan zal geïnvesteerd worden in Display campagnes. Grote winnaar van deze stijging: Facebook. Onderzoeksbureau BIA/Kelsey heeft ook geconcludeerd dat de markt klaar is voor een Social variant van AdSense.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners