088 - 120 34 00

Update week 10: Tsunami Japan en de Social Media

Ook wij staan stil bij de gebeurtenissen omtrent de aardbeving en de daardoor ontstane tsunami in Japan. Dit keer een update op het gebied van Social media gericht op deze gebeurtenissen.

Google Japan ondersteunt hulpverlening aardbeving en Tsunami
Direct na de aardbeving, is Google begonnen met het ondersteunen van de getroffenen van deze ramp door het maken van een speciale Google Crisis Response pagina. Er is een Google-map waarop alle lokale informatie over de ramp wordt geplaatst. Tevens heeft men een Google Person Finder applicatie waarmee Japanners vermiste bekenden kunnen zoeken.

Groupon opent donatie pagina voor slachtoffers Japan
Niet alleen Google probeert haar steentje bij te dragen in Japan, ook Groupon wil de slachtoffers een hand toereiken door een speciale donatie pagina voor ze te openen. Groupon Japan is een campagne gestart en heeft tot dusver 27 miljoen Yen ($330.000) opgehaald. Het is de bedoeling dat het uiteindelijke bedrag gedoneerd wordt aan het Rode Kruis.

Facebook Fanpagina’s
Na de ramp werden er meteen diverse Facebook Fanpagina’s gestart om hun steun te betuigen, waaronder:

Ook is er een Fanpagina waarbij bezoekers de pagina moeten ‘liken’. Voor iedere like gaat er één dollar naar de hulp voor de ramp in Japan.

Twitter gebruikers reageren op situatie Japan
De reacties op Twitter kwamen na minder dan een half uur al op gang. Ondanks dat het telefoonnetwerk er uit lag werden er 1200 tweets per minuut geplaatst in de omgeving van Tokio.

Twitter Topics
Drie dagen na de eerste beving is Japan nog steeds een Trending Topic op Twitter. #tsunami en #prayforjapan zijn de meest gebruikte woorden in tweets op dit moment.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners