088 - 120 34 00

Update November: Privacy, verslaving en vernieuwing

Het is weer de eerste maandag van de maand en dus tijd voor een nieuwe Update. Dit keer is er een hoofdrol weggelegd voor Facebook. 

Facebook gaat privacy gebruikers beter beschermen   
De sociale netwerksite Facebook neemt maatregelen om de privacy van gebruikers beter te beschermen. De internetsite is deze schikking overeengekomen met de Amerikaanse Federal Trade Commission. De toezichthouder voor de mededinging had Facebook aangeklaagd voor schending van de privacy van gebruikers van de netwerksite. Facebook belooft informatie over gebruikers niet te misbruiken voor commerciële doeleinden. Ook zal de netwerksite de toegang tot opgeheven accounts binnen 30 dagen geheel afsluiten, aldus de toezichthouder.

Nederlanders bijna meest verslaafd aan internet in Europa
Van alle landen in Europa, besteedt maar één land meer tijd aan internet dan Nederland. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van Comscore over internetgebruik in Europa. In Nederland besteedden inwoners gemiddeld 33,4 uur aan internet in september. Alleen in Groot-Brittannië lag dat met 35,6 uur hoger. Maar er zijn meer cijfers. Als er wordt gekeken naar het aantal pagina’s dat we in Nederland per gebruiker bekijken, komt Nederland ook op de tweede plaats, vlak achter Turkije. Nederlanders bekijken gemiddeld 3300 pagina’s per maand. 

Beursgang voor Facebook in 2012  
Facebook heeft vorige week bekend gemaakt dat men in het tweede kwartaal van 2012 de Amerikaanse aandelenbeurs gaat betreden. Facebook wil tijdens deze beursgang 10 miljard dollar ophalen tegen een waardering van 100 miljard dollar. Er gingen al langer geruchten over een eventuele beursgang voor Facebook maar nu is bekend geworden in welke periode dit gaat gebeuren en de waardering waar men op hoopt. Facebook’s oprichter Mark Zuckerberg wilde een beursgang zo lang mogelijk uitstellen maar de interne druk van medewerkers werd kennelijk te groot, mede omdat de nodige medewerkers hun aandelenpakket wel een keer verzilverd wilde zien.

YouTube krijgt nieuw design, betere Analytics
Na maanden voorbereiding geeft Google de videosite YouTube een nieuw jasje. Het ontdekken van nieuwe video’s en de sociale functie worden naar voren getrokken. Uitgevers krijgen bovendien betere statistieken om het videoverkeer te analyseren. De kleurstelling is anders, de indeling van de pagina’s is nieuw en Facebook en Google+ hebben een prominente positie gekregen in ‘het nieuwe YouTube’. De video’s van die diensten kunnen namelijk direct vanuit het nieuwe YouTube worden bekeken. Verder is er een beter analysesysteem om te zien waarom en hoe een gebruiker bij jouw video kwam.

Dat was het weer voor deze maand. Tot de volgende Update!

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners