088 - 120 34 00

Twee conferenties: een recap

Beter laat dan nooit! Na wat onderhoud aan het Onetomarket blog kan ik dan toch eindelijk mijn verslag doen van 2 zeer leuke conferenties die ik de afgelopen tijd bezocht heb.

A4UExpo
25 en 26 oktober jongstleden was ik op A4UExpo in Londen, een affiliate marketing conferentie. Deze conferentie had een programma wat zó breed was opgezet, dat het voor elke online marketeer volgend jaar eigenlijk een must is. Het was de eerste keer dat de conferentie werd georganiseerd, en het was ook de eerste conferentie ooit die Matthew Wood had georganiseerd, en toch waren er 450 mensen, 2 dagen met 2 zeer goede parallel tracks, goede parties en vele sponsoren.

De sessies waren zeer divers. Ik sprak zelf in een Extreme SEO Q&A panel, maar op diezelfde dag zag ik sessies over onderwerpen als: conversie ratio optimalisatie, ontmoet de super affiliates, de samenhang tussen affiliate marketing en search marketing en een presentatie over het digitale landschap in de UK door de voorzitter van het IAB aldaar.

Dag twee was al net zo divers, maar de belangrijkste sessie voor mij was “know your customer”. De combinatie tussen het in de sessie op de eerste dag besproken multivariaat testen en het opstellen van psychologische profielen van je klant zou moeten kunnen leiden tot gigantische conversie verbeteringen. Jason en Tony, die deze presentatie gaven, hadden op basis van hun vrij simpele model al vele klanten geholpen om de site 100 tot 150% beter te laten converteren, zelfs in moeilijke branches zoals poker…

Alles bij elkaar is A4UExpo een congres wat zeker volgend jaar ook weer op mijn lijstje staat, en wat voor vele online marketers in Nederland een welkome afwisseling zou kunnen zijn van de “standaard” search conferenties.

SMX Stockholm
Hoewel ik zeer trots ben dat ik gevraagd werd om te spreken op A4Uexpo, was het feit dat ik mocht spreken op SMX Stockholm, en niet 1 keer maar 3 keer, het hoogtepunt van het jaar. De eerste sessie waarin ik mocht spreken was “What’s new with the algorithm?”, voorgezeten door Chris Sherman en met in het panel Rand Fishkin, Mikkel deMib Svendsen en mijzelf.

We hadden het natuurlijk over Universal search, maar ook over hoe zoekmachines proberen de intent van je zoekopdracht steeds beter te achterhalen. De andere sessies gingen over Global Search Marketing tactics, en Essential tools for search marketers, hier zijn de presentaties:

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners