088 - 120 34 00

Toename uitgaven zoekmachinemarketing

Steeds meer Europeanen kopen online Daardoor neemt de markt voor zoekmachinemarketing fors toe

Steeds meer Europeanen kopen online. Daardoor neemt de markt voor zoekmachinemarketing fors toe. Internet is in Europa steeds meer mainstream. In 2011 zullen Europese marketeers 83 miljard aan online adverteren uitgeven, wat neerkomt op 8,3 procent van alle Europese uitgaven aan adverteren. Dat blijkt uit onderzoek van Jupiter Research met de titel ‘European Online Advertising Forecast, 2006 to 2011.’

Zoekmachinemarketing
Zoekmachinemarketing zal de grootste categorie van online adverteren zijn. In 2005 vertegenwoordigde deze vorm 41 procent van de online adverteeruitgaven. Verwacht wordt dat dit in 2011 49 procent zal zijn.

Om consumenten -die steeds meer op internet kopen of zoeken naar informatie- te bereiken, verhogen marketeers hun budgetten die zij online uitgeven. Volgens de cijfers van Jupiter heeft 65 procent het budget dat aan zoekmachinemarketing werd uitgeven in 2005 verhoogd.

Toename budgetten
Naast het feit dat er een toename is van het aantal consumenten op internet, zijn er ook andere factoren die zorgen voor een toename in de budgetten van zoekmachinemarketing. Zo is er een stijging in het aantal verticale zoekmachines en portals, waardoor het online zoeken groeit, zowel in het aantal mensen dat zoekt, als in aantal zoekopdrachten.

Tegelijkertijd komen er ook nieuwe adverteerders bij. ‘De internetpenetratie groeide van 46 procent in 2004 tot 49 procent in 2005, en zal in 2011 58 procent bedragen’, aldus Jupiter. ‘Deze groei resulteert in een groeiend besef bij alle branches dat het belangrijk is om online media in de marketingmix op te nemen.’

Bron: Twinkle Magazine

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners