088 - 120 34 00

Sitelinks op meerdere posities & ratings

Al enige tijd bestaat de mogelijkheid om via AdWords sitelinks in te zetten. Door gebruik te maken van AdWords sitelinks kunnen meerdere links worden opgenomen. Deze extra ruimte kan worden ingezet onder de gewone advertentietekst. Hierdoor vallen advertenties met sitelinks extra op tussen de andere advertentie. Meer informatie over sitelinks, lees: Sitelinks binnen AdWords.

Sitelinks op meerdere posities

Voorheen werden sitelinks alleen vertoond als je advertentie op de eerste positie stond. Tegenwoordig kunnen de eerste 3 top advertenties in aanmerking komen voor de sitelinks. Ook hiervoor geldt dat de sitelinks alleen worden vertoond als de advertenties al geruime tijd op de hoogste posities staan en de advertenties een hoge Quality Score hebben. De sitelinks worden hoofdzakelijk weergegeven in één regel. Dit zijn niet automatisch de eerste 2 sitelinks die je hebt ingevoerd, maar heeft te maken met de lengte van de sitelinks. Wanneer je korte woorden gebruikt is het mogelijk om 4 sitelinks op één regel te plaatsen.

Daarnaast is het sinds kort mogelijk om impressies en clicks van je sitelinks te zien in AdWords. Helaas is het nog niet mogelijk om de resultaten te bekijken voor iedere sitelink afzonderlijk. Om de resultaten van alle sitelinks te bekijken klik je op de campagne waar je de sitelinks hebt toegevoegd. Vervolgens klik je op ‘Ad Extensions’ voor een weergave van de resultaten.

Ratings

Tot op heden was het niet mogelijk om beoordelingen van websites te laten zien in de gesponsorde links. Toch zien we tegenwoordig op de Amerikaanse website van Google een verandering op dit gebied. De beoordeling van de website wordt weergegeven aan de hand van sterren. Hoe meer stemmen, hoe positiever de website door gebruikers wordt beoordeeld. Het sociale aspect binnen SEA lijkt daardoor een grotere rol te gaan spelen. Het is waarschijnlijk dat deze ratings van invloed zullen zijn op de CTR. Toch rijst onmiddellijk de vraag, hoe betrouwbaar zijn deze ratings? Aangezien de mening van andere gebruikers subjectief is en wellicht beïnvloedt wordt door de adverteerder.

Zoals blijkt zijn er verschillende manieren die er voor kunnen zorgen dat je advertentie opvalt binnen de zoekresultaten van Google. Maak daarom optimaal gebruik van deze mogelijkheden en blijf je concurrenten voor.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners