088 - 120 34 00

SES New York 2007

Het is vandaag donderdag de derde dag van SES in New York en de eerste dag die ik bijwoon nadat ik gisteren ben aangekomen.

Het is smerig koud (3 graden) en de regen komt met bakken uit de lucht als ik ’s ochtends eindelijk een taxi heb die me naar de conferentie kan brengen. De opkomst is goed en al snel zie ik bekenden uit de search marketing. Het is goed om te zien dat er zoveel animo is uit Nederland.


Meet the Crawlers
Na de social talks is de eerste sessie die ik bijwoon; meet the crawlers. Achteraf gezien geen fijne keuze, omdat de sprekers slecht te verstaan zijn en er weinig nieuws wordt verteld. De techno guys van Yahoo en Google kwamen met het oude verhaal over unieke content en linkstructuren.

Search & Privacy
De sessie over Search & Privacy was interessanter. Zowel Google als Yahoo hebben gigantische hoeveelheden data, die ze ondermeer halen uit de searchqueries, datum en tijd, IP adressen en cookies. Veel van deze data wordt voor jaren vastgelegd. Yahoo gaf als antwoord; zolang we denken dat nodig is… Privacy is op internet een issue en veel gebruikers zijn de dogs achter hun pc omdat ze geen idee hebben welke sporen men ongemerkt achterlaat.
On the internet you have no privacy, get use to it…

Brian Eisenberg over Google Optimizer

Groei van Search
De sessie The Search Landscape was het hoogtepunt. Na een kort intro van host Danny Sullivan, vertelde Bill Tancer van Hitwise dat we veel kunnen verwachten van Google base. Gezien het de hekkensluiter is in de Google suite lijkt me dit geen rocket science…

De groei van search is aan het afvlakken, de groei van executed searches in Google yty is 10%, Yahoo groeit nauwelijks en MSN/Live loopt terug wereldwijd. Bron: http://weblogs.hitwise.com/leeann-prescott/…

Yahoo Panama
Veel wordt er verwacht van Yahoo Panama het nieuwe paid listing system. Marianne Kontou en Joost de Valk hebben recent nog een artikel geplaatst over Yahoo Panama. De launch is in Amerika vorige maand gestart en de groei is veelbelovend. Yahoo moet wel, want hun marktaandeel is de afgelopen jaren sterk terug gelopen. De groei van Google dit jaar is met name te danken aan YouTube. Video advertising heeft de toekomst en met steeds meer breedband verbindingen wordt deze vorm van adverteren de komende jaren big business.

Ondanks alle attentie voor search is het nog steeds niet de grootste traffic generator. De meeste bezoekers tikken de url in om op de site te komen. Hier liggen nog veel kansen voor online advertsing. Ik hoop dat ze morgen een url geven waar de verschillende presentatie te vinden zijn. Scheelt mij weer een hoop werk;) Straks ga ik een hapje eten met Marcel van KLM en dan natuurlijk snel naar bed om morgen scherp de laatste SES dag bij te wonen.

That’s all for now folks!

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners