088 - 120 34 00

SEM helpt SOS-Kinderdorpen in haar missie om weeskinderen te helpen

SOS-Kinderdorpen zorgt wereldwijd voor de opvang van wees- en verlaten kinderen Dit doen ze op hun eigen unieke manier waardoor deze kinderen weer in een gezinssituatie opgroeien met een eigen moeder en broertjes en zusjes

SOS kinderdorpenSOS-Kinderdorpen zorgt wereldwijd voor de opvang van wees- en verlaten kinderen. Dit doen ze op hun eigen unieke manier waardoor deze kinderen weer in een gezinssituatie opgroeien met een eigen moeder en broertjes en zusjes. Alle kinderen hebben het recht om op te groeien in een omgeving van liefde, respect en veiligheid. Met de liefdevolle zorg van het SOS-gezin en met goede scholing hebben deze kinderen de juiste basis om te kunnen bouwen aan hun eigen toekomst. De weeskinderen die onder de hoede van SOS-Kinderdorpen worden genomen, kunnen rekenen op hun blijvende hulp. Totdat ze helemaal zelfstandig zijn en op zichzelf kunnen wonen.

Return on investment
Internet is voor SOS-Kinderdorpen een belangrijk wervingskanaal. Goede vindbaarheid en een wervende website zijn bijzonder belangrijk voor fondsenwerving vertelt Jeroen Beelen van SOS-Kinderdorpen. “We doen SEO en SEA om de bekendheid van onze organisatie te verbeteren en meer gerichte bezoekers naar onze website te krijgen. Hierdoor, en door het wervender maken van de site, hebben we vele nieuwe donateurs kunnen aantrekken. Anderhalf jaar geleden zijn we gestart met Onetomarket en sindsdien zien we een duidelijk groei in conversie en een verlaging van de online-kosten voor werving”.

Campagnes
In eerste instantie is de technische kant van de website van SOS-Kinderdorpen door Onetomarket aangepast zodat de zoekmachines de site beter kunnen crawlen. Nu wordt de content onder de loep genomen, zodat SOS-Kinderdorpen hoger in de organische zoekresultaten komt op keywords die passen bij de organisatie. Daarnaast verzorgt Onetomarket de SEA campagne in nauwe samenwerking met SOS-Kinderdorpen zodat de advertentieteksten in Google nauw aansluiten bij de landingspages. Onetomarket test nu continue met de keywords, zodat de prijzen lager worden en de conversie stijgt. Jeroen Beelen: “het testen van campagnes is heel belangrijk. We willen zo weinig mogelijk kosten maken en zoveel mogelijk conversie tot stand brengen. Op die manier kunnen we meer weeskinderen helpen”.

Afrekenmodel en samenwerking
Onetomarket hanteert voor deze opdracht een Cost Per Lead (CPL) afrekenmodel. Dit houdt in dat SOS-Kinderdorpen een vast bedrag betaalt voor aangebrachte donateurs. “Op die manier kunnen we de kosten goed beheersen en maken we alleen kosten als er opbrengsten tegenover staan” vertelt Beelen. “Daarnaast wil ik expliciet vermelden dat ik de samenwerking bijzonder prettig vind. De communicatie met Onetomarket is prettig en zaken worden bijzonder snel opgepakt.”

Wilt u meer informatie over SOS-Kinderdorpen of wilt u donateur worden, dan kunt u kijken op www.soskinderdorpen.nl

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners