088 - 120 34 00

Search meest effectief om leads te genereren

De meerderheid van de multichannel organisaties genereert leads online met de intentie om klanten offline te krijgen

De meerderheid van de multichannel organisaties genereert leads online met de intentie om klanten offline te krijgen. Veel bedrijven hebben het gevoel dat er nog veel ruimte voor verbetering is als het gaat om de effectiviteit van hun online activiteiten om leads te genereren.

In het onderzoek van E-consultancy (Online Lead Generation (B2C) Report)zegt 57 procent niet alle mogelijkheden van online lead generatie te benutten met het doel de winst te doen stijgen. Daarnaast geeft 47 procent aan dat ze dit nog niet optimaal inzetten om hun b2c-business te laten groeien.

Volgens Linus Gregoriadis, onderzoeksleider bij e-consultancy, zijn er veel online mogelijkheden voor bedrijven om leads te genereren. Er wordt verwacht dat deze effectiever zijn dan offline methodes met betrekking tot het genereren van leads in b2c-context.

Ruim 64 procent van de marketeers ziet online marketing als belangrijkste gebied om groei te genereren. Paid search, natural search en e-mailmarketing met eigen e-maillijsten zijn het meest gebruikt en het meest effectief om leads te genereren, aldus de respondenten. Het grootste deel van het budget gaat naar paid search, zegt 28 procent van de respondenten.

Affiliates, virale marketing, gehuurde e-maillijsten, prijsvergelijkingssites en display advertising worden ook ingezet om leads en verkeer te genereren.

Bron: Twinkle Magazine

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners