088 - 120 34 00

Pure webwinkels hebben meer bezoekers

Pure webwinkeliers hebben 54 procent meer bezoekers dan multichannel retailers concludeert NielsenNetRatings na onderzoek

Pure webwinkeliers hebben 54 procent meer bezoekers dan multichannel retailers, concludeert Nielsen/NetRatings na onderzoek. Toch neemt het bezoek aan multichannel retailers toe, het afgelopen jaar met 21 procent. Pure online spelers zagen het bezoek met 12 procent toenemen, meldt Internet Retailer.

Volgens Heather Dougherty, senior retail analist, zorgt het toenemende vertrouwen in online shoppen ervoor dat traditionele retailers investeren in hun online aanwezigheid. ‘Deze retailers hebben een voordeel, omdat ze bij consumenten die online kopen de mogelijkheid kunnen aanbieden producten in de winkel op te halen. Zo kunnen bijvoorbeeld verzendkosten vermeden worden.’

In de week voor 17 december nam het bezoek aan de onderzochte site toe met 20 procent tot 551,6 miljoen. Een jaar eerder was dit in dezelfde periode 459,5 miljoen. De vier drukst bezochte dagen (allen meer dan 30 miljoen bezoeken) waren 29 november (30,3 miljoen), 11 december (30,3 miljoen), 12 december (30,4 miljoen) en 14 december (30,3 miljoen).

De online juwelier groeit qua bezoek volgens Nielsen het snelst. Het bezoek aan dergelijke sites nam sinds eind oktober met maar liefst 221 procent toe. Ook bloemen en cadeausites (143 procent) en consumentenelektronica-sites (107 procent) zagen het bezoek flink toenemen.

Bron: Twinkle Magazine

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners