088 - 120 34 00

Prijsongevoelige consument geeft online meer uit

Consumenten die ongevoelig zijn voor de prijs kopen meer online dan de gemiddelde shopper

Consumenten die ongevoelig zijn voor de prijs kopen meer online dan de gemiddelde shopper. Zij zijn goed voor iets minder dan een derde van de online shoppers, maar geven aanzienlijk meer geld uit dan de gemiddelde online shopper, blijkt uit een recent onderzoek van Forrester Research.

Consumenten die gestuurd worden door een gevoel van vertrouwen, die dus vertrouwen in het product belangrijker vinden dan de prijs, vormen een derde van de online shoppers en zijn goed voor 35 procent van de online uitgaven. Consumenten die veel luxe artikelen kopen zijn vormen 2 procent van de totale online shoppers, maar zijn goed voor 7 procent van de totale online verkopen.

Beide prijsongevoelige types -zij die vertrouwen belangrijker vinden, en de groep die luxe zoekt- verschillen qua leeftijd en geslacht niet van de gemiddelde online shopper, meent Forrester. Toch vertegenwoordigen zij online een hogere waarde. Ook blijkt dat zij meer uitgeven dan de gemiddelde consument, respectievelijk 1.320 en 3.188 dollar. De gemiddelde online shopper geeft 1.113 dollar uit, stellen de onderzoekers.

Forrester concludeert dat consumenten die wel gevoelig zijn voor de prijs geen voorkeur hebben voor het ene type winkel boven de ander.
Dus kopen ze even vaak bij webshops als in winkelcentra, en geven bij beide kanalen ongeveer even veel uit.

Forresters baseerde het onderzoek ‘Online Shopping Habits of the Price Insensitive’ op gegevens van de ‘Consumer Technographics 2005 North American Benchmark Study’.

Bron: Twinklemagazine

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners