088 - 120 34 00

Post weekend recap week 6

De rust is enigszins teruggekeerd in Egypte. Na alle onrust van afgelopen week in het Noord-Afrikaanse land keren we weer terug naar het heden, maar niet voordat de Recap is gelezen om al het gemiste nieuws nog eens rustig door te nemen.

#BZV of #WIDM Gemist?
Het uitgesteld kijken naar televisieprogramma’s noemde we ook al in de Recap van week 4. Maar nu zijn er ook concrete cijfers. Boer zoekt vrouw en Wie is de mol? zijn beide ongekend populair op de site van Uitzending Gemist. In januari zijn er bijna 25 miljoen video’s opgevraagd. Dit is het hoogste aantal sinds de start van de metingen in 2006. Ook op mobiel vestigde Uitzending Gemist een nieuw record. In januari werden met name via de iPhone-app meer dan 3 miljoen video’s bekeken. Het uitgesteld kijken wordt steeds populairder.

Social Media

Facebook tijdrovend
In 2009 werd ‘slechts’ 5,5 procent van de tijd op internet besteed aan Facebook. Maar Amerikaanse internetters hebben in 2010 ruim 11 procent van de totale internettijd in de populaire website gestopt. Als gekeken wordt naar de maandelijkse statistieken kwam Facebook in december 2010 uit op ruim 12 procent waar het in december 2009 op ongeveer 7 procent stond.

Kinderen en social media
Van de Nederlandse kinderen tussen negen en zestien jaar heeft 80 procent een profiel op een sociaal netwerk. Nederland gaat daarmee aan kop in de EU. Gemiddeld is 59 procent van de Europese kinderen actief op een sociaal netwerk. Verder blijkt dat 26 procent van de kinderen met een sociaal netwerk een profiel heeft dat voor iedereen toegankelijk is.

Google Weddings
Google gaat de bruiloften business in. De zoekgigant heeft een speciale site geopend voor toekomstige bruidsparen. Op Google Weddings kun je meer dan 20 beschikbare sjablonen voor jouw bruiloft vinden in de Google Docs sjabloongalery. Volgens Google maken deze tools het eenvoudig om alles (budget, adressenbeheer enz.) wat bij een huwelijk komt kijken goed in te schatten.

Adverteren Twitter duurder
Slecht nieuws voor bedrijven die willen adverteren op Twitter. De bedragen die betaald moeten worden gaan snel fors omhoog. Eerder kostte een promoted trend tot wel 100.000 dollar. Per dag. Maar dat is alweer achterhaald. De nieuwe prijzen starten bij 100.000 dollar. Twitter blijft dus zichtbaar groeien.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners