088 - 120 34 00

Post weekend recap week 47

Zoals je gewend bent van Onetomarket, verzorgen wij een recap van belangrijke online marketing gebeurtenissen in de afgelopen week. Op deze manier zorgen wij ervoor dat je nooit langer dan een week achter de feiten aan loopt.

Bloggen is dood

Zo luidt de tekst van de afscheidsbrief op de site van De Stichting Dutch Bloggies. De Stichting stopt ermee. Na negen uitreikingen en nog een afscheidsprijs, heft de stichting zichzelf op. Twitter en andere sociale media zouden het bloggen hebben ingehaald. Deze reden schoot bij verschillende partijen in het verkeerde keelgat, dit valt onder andere te lezen in een blogpost van Marketingfacts.

Apple, Facebook en Google zijn een gevaar voor een vrij internet

Sociale netwerken als Facebook en Apple’siTunes bedreigen de toekomst van het web. Dat heeft Tim Berners-Lee, de die samen met de Belg Robert Caillau wordt beschouwd als de grondlegger van het wereldwijde web, gezegd in een opinie-artikel in het decembernummer van vakblad Scientific American. Volgens Berners-Lee komen het open internet en de netneutraliteit door dit soort sites in het gedrang.

Internet is uitgegroeid tot een ‘volksmedium’

Mensen met een lagere opleiding zitten gemiddeld 3 uur en 4 minuten op de digitale snelweg. Dat is bijna een half uur per dag langer dan hoogopgeleide Nederlanders.Tot deze conclusie kwam het onderzoeksteam van de Universiteit Twente in het Trendrapport ‘Computer- en Internetgebruik 2010’. De meest gebruikte internettoepassing is e-mail.

Mobiel winkelen groeit explosief

Het aantal Nederlanders dat via zijn mobiele telefoon of tablet iets koopt groeit tot 2015 met een factor vijf. Dat blijkt uit een onderzoek waarvan Frank Quix van bureau Q&A gisteren de resultaten presenteerde tijdens het ondernemerscongres Retail 2020 in Apeldoorn. Hij voerde het onderzoek uit  in opdracht van brancheorganisatie CBW-MITEX en Hoofdbedrijfschap Detailhandel.

Social Media

Driekwart marketeers investeert in 2011 meer in Social media
Ruim driekwart (78%) van de Nederlandse marketeers en communicatiemanagers is van plan in 2011 meer budget vrij te maken voor social media. Dat blijkt onderzoek van LEWIS PR onder 96 Nederlandse marketing- en communicatiemanagers.

Social media speelt nauwelijks rol op arbeidsmarkt
De ontwikkelingen op het gebied van Social Media hebben nauwelijks effect op het oriëntatiegedrag van werkzoekenden. Dat is een van de conclusies uit Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA), wat afgelopen maand is gepubliceerd. Het onderzoek toont aan dat 52 procent van de beroepsbevolking zich oriënteert op een nieuwe baan via loopbaan- en vacaturesites. Slechts 7 procent oriënteert zich via social media.

Facebook opent kantoor in Nederland
Profielensite Facebook treft voorbereidingen om in Nederland een kantoor te openen. Het Nederlandse gebruikersbestand verdubbelde sinds dit voorjaar bijna tot 3,4 miljoen.

Kwart van alle Amerikaanse pageviews op Facebook
Van alle webpagina’s die Amerikanen dagelijks opvragen vindt een kwart zijn herkomst op profielensite Facebook.

Onderzoek Twitter in Nederland oktober 2010

In juli onderzocht Twirus voor het eerst het gebruik van Twitter onder de Nederlandse bevolking. Daaruit kwam naar voren dat Nederland 191 duizend actieve Twitteraars telde. Gedurende oktober telden de onderzoekers alle Twitteraars die minstens eens in de paar dagen een Tweet plaatsen. Lees hier het hele onderzoek

Tweetup voor 3FM Serious Request: Serious Tweeps

Ondersteund door websiteserioustweeps.com zal  op Twitter aandacht zijn voor wat naar verwachting de grootste Tweetup zal worden in de Nederlandse geschiedenis. Dit event zal op zondag 19 december plaatsvinden op het plein bij het glazen huis in Eindhoven. Dit natuurlijk om het doel van de 3FM Serious Request actie te steunen middels een bijdrage in de “Twitterton” vanaf 12.00 uur.

Schoen onder de schoorsteen?

In Nederland wordt de schoen nog onder de schoorsteen gezet door kinderen in de hoop dat sinterklaas er iets lekkers in doet, maar dit is hopeloos ouderwets. Je kunt tegenwoordig je schoen ook op Twitter zetten. Dat doe je door gebruik te maken van de hashtag #durftezetten en door een foto te maken van je schoen.

Tot volgende week!

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners