088 - 120 34 00

Post weekend recap week – 44

Goede morgen,

Onetomarket houd je op de hoogte van de belangrijkste gebeurtenissen in online marketing land, zo ook van afgelopen week.

Hyves verkocht!

Maandag kwam het nieuws naar buiten dat Hyves volledig is overgenomen door TMG. Beide partijen noemen de overname een mooie manier om de bedrijfsstrategieën beter uit te kunnen voeren. De overname van hyves biedt de Telegraaf vooral een kans om een marktpositie op te bouwen met online rubrieksadvertenties.

EU gaat US voorbij met online advertentiebestedingen
De IAB Europe verwacht dat de online advertentie-industrie in Europa die van de VS inhaalt in 2011 als het aankomt op bestedingen. Dit baseert IAB Europa op basis van de geauditeerde halfjaarcijfers van de landelijke Europese IAB-bureaus.

Social Media

LinkedIn company pages
LinkedIn lanceert Company Pages. Deze nieuwe functionaliteit maakt het mogelijk voor bedrijven om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen. LinkedIn gebruikers kunnen die producten en diensten aanbevelen, waardoor bedrijven wellicht nieuwe klanten krijgen.

Netto bestedingen online video stijgen met 70 procent
De netto bestedingen aan online video in Nederland kwamen voor 2009 uit op 7,3 miljoen euro. Adverteerders zetten vaker online video in voor hun campagne. In 2010 worden netto bestedingen van meer dan 10 miljoen euro verwacht.

Google toont Promoted Tweets van Twitter
De Promoted Tweets van Twitter verschijnen naast de gewone tweets ook in de zoekresultaten van Google Realtime Search. Hiermee toont Google advertenties van een extern advertentienetwerk.

Laat je snor staan en krijg tieten voor het goede doel

Het Tit-shirt is een t-shirt, voorzien van een Augmented Reality-tag, waarmee mannen (in bezit van webcam) kunnen ervaren hoe het is om borsten te hebben. Bewegend en wel en bovendien in kleur en cupmaat naar keuze. Na enkele seconden begrijp je dat het gaat om een ludieke actie van Pink Ribbon, zie het filmpje.

De organisatie Movember roept alle mannen op snorleeftijd op om hun snor een tijdje te laten staan en daarmee het bewustzijn te vergroten omtrent mannenziektes. Lees meer!

Tot volgende week!

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners