088 - 120 34 00

Post weekend recap – week 41

Maandag 18 oktober; de herfstvakantie is voor veel scholieren begonnen, de paddenstoelen schieten de grond uit, de bladeren vallen massaal van de bomen en het is weer het begin van een nieuwe werkweek. In deze week wordt op dinsdag ook de maandelijkse nieuwsbrief van Onetomarket verstuurd vol met informatie over online marketing en een handige SEO-tip. Maar voordat we beginnen met de nieuwe week, blikt Onetomarket eerst met je terug op de belangrijkste online marketing nieuwtjes uit week 41.

Nieuws zoekmachines:

Google

1 Miljard omzet uit mobiele reclame 2010

Het bedrijf zet dit jaar voor 1 miljard dollar, of 3 procent van het totaal, om met kliks op reclames op mobiele telefoons.
Normaal gesproken splits Google zijn omzet niet op naar de verschillende bronnen, maar dit maal wel. De reden daarvoor is dat investeerders en analisten om rechtvaardiging bleven vragen voor de inveseringen in nieuwe activiteiten.

Bing

Bing personaliseert resultaten met ‘Facebook-likes’
Bing van Microsoft gebruikt de voorkeuren van Facebook-leden om zoekresultaten relevanter te maken. Een gebruiker van Bing moet op basis van opt-in de zoekmachine koppelen aan een Facebook-account, voor de ‘likes’ van vrienden bij de zoekresultaten worden getoond.
Google zou ook graag meer informatie uit de profielen op Facebook halen, maar vooralsnog is het alleen Bing die deze privilege heeft.

Yahoo

Yahoo wapent zich tegen overnames

Eerder deze week ging het gerucht dat AOL samen met andere inversteerders Yahoo wil overnemen. Yahoo huurt nu zakenbank Goldman Sachs in om mogelijke overnamepogingen af te weren of de uitvoering ervan te begeleiden. Wordt vervolgd!?!

Social media

Adverteren op social media wordt als sympathieker ervaren

Nieuwsconsumenten die berichten via social media naar bekenden doorsturen, blijken onbedoeld ambassadeurs te zijn voor adverteerders. Reclame op de gedeelde webpagina’s worden als sympathieker ervaren.

Linkedin labs geïntroduceerd

De nieuwe features zijn NewIn, ChromeIn, Instant Search en Signal

Social design Facebook

Om content te kunnen versturen aan groepen mensen en niet aan iedereen die je ‘leuk vindt’, heeft Facebook een nieuw social design gelanceerd.

Consument wil interactie met bedrijven in social media

Tot slot een geldbesparende tip:

Op 15 december zijn er aantal webwinkels die geen verzendkosten in rekening brengen. Dus heb je geen zin om met de kou de deur uit te gaan. Online shoppen kost je 15 december niks extra.

Tot volgende week!

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners