088 - 120 34 00

Post weekend recap – week 37

Het is maandagmorgen en de werkweek is weer begonnen. De hoogste tijd voor Onetomarket om zijn lezers een wekelijkse update te geven over de belangrijkste gebeurtenissen in de online marketing wereld van afgelopen week.

Wijziging Google handelsmerkbeleid

De belangrijkste dag in deze week is dinsdag 14 september, de dag waarop adverteren op Google-zoekresultaten radicaal is veranderd. Iedere adverteerder mag vanaf deze dag bieden op merknamen van derden. Toen deze verandering bekend werd gemaakt door Google op 4 augustus 2010 is hierover op dit blog al een artikel geschreven door Danielle de Gier. Nu de datum waarop de wijziging werd doorgevoerd reeds verstreken is, kan het zinvol zijn je geheugen op te frissen en het artikel nog eens terug te lezen.

De webanalist en het einde van het web

‘Webanalyticsleveranciers falen nog steeds om webanalyticsdata op grote schaal naar business realiteit te vertalen’, dit constateerde Avinash Kaushik tijdens de jaarlijkse GACP summit bij Google in Mountain View. Het tijdschrift Wired verklaart het web zelfs voor dood. Lees meer over de webanalist en het einde van het web.

Slechte vertaling eigen advertenties Google

Google adverteert sinds 13 september met Adwords om hun Hulpprogramma voor Webmasters te promoten. Ondanks dat het idee goed is, faalt Google in de uitvoering door de slechte vertaling. Lees meer.

Vijfde editie van Emerce Eday

16 september vond de vijfde editie van Emerce Eday plaats in Rotterdam. Tijdens deze eDay konden de bezoekers diverse tracks bezoeken. Ze konden hierbij kiezen voor Keynotes, Service Design, Buzzsessies en Workshops.

Bij de Keynotes toonden internationale topsprekers (zoals Douglas Rushkoff, Paul Kedrosky en Derek Sivers) hun visie over de laatste ontwikkelingen in business, technologie en marketing, en de implicaties daarvan voor bedrijven.

Bij De Service Design verzorgden internationale en nationale sprekers inspirerende presentaties over het superactuele onderwerp Service Design, een van de volgende stappen in de evolutie van online marketing. Met sprekers van Apple, Achmea en Philips.

De buzzsessies waren een ideale mogelijkheid om informeel van gedachten te wisselen met experts over hot topics.

Tot slot volgden er bij de workshops de beste cases, best practices en advies door experts van internetbureaus, webcasting-, CMS-partijen en online uitgevers.

Van Onetomarket waren Theo Lentjes, Vincent Verhaak en Maurice de Kunder aanwezig op de Emerce Eday, een verslag hierover volgt later op dit blog.


Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners