088 - 120 34 00

‘Pa’s eitjes’

Cabaretier Theo Maassen hekelt bepaalde Nederlandse tradities. Zo vindt hij ook het paasfeest één grote onzin. In zijn laatste show ‘Zonder Pardon’ beschrijft hij onder andere de ongeloofwaardigheid van de Paashaas:

“Dat ga ik mijn dochtertje toch echt niet wijsmaken dat er zoiets is als de paashaas. Die huppelt vrolijk door tuinen  en dan verstopt hij paaseitjes. Uiteindelijk kom je erachter dat het allemaal één grote leugen is. En dat het je vader is die de eitjes verstopt. Je had het kunnen weten, die dingen heten natuurlijk niet voor niks pa’s eitjes.”

Marketeers vinden dergelijke seizoensgebonden tradities allesbehalve onzin. Begin april staat het paasweekend weer voor de deur. Kansen, Kansen en nog eens Kansen. Ook voor de online marketingwereld!

Naarmate Pasen en mooier weer dichterbij komen, neemt het aantal zoekopdrachten op zoekwoorden als ‘Pasen’, ‘vakantie Pasen’, ‘Tuingereedschap‘ en ‘Paasweekend’ aanzienlijk toe. Hieruit blijkt dat consumenten graag meer informatie willen over deze naderende feestdagen. Als er wordt gekeken naar de interesse in de zoekwoorden ‘weekendje weg Pasen’ in Google Zoeken, dan is er door de jaren heen een duidelijke trend waarneembaar. Onderstaande grafiek laat zien dat er rondom Pasen erg veel wordt gezocht op hieraan gerelateerde zoekwoorden. Met name de travelbranche heeft hierin een groot aandeel. Zij staat garant voor 25% – 50% van de zoekopdrachten, als we het hebben over de zoekopdracht ‘weekendje weg Pasen’. Echter biedt het paasweekend ook kansen voor de retailbranche. Denk bijvoorbeeld aan speciale Paaskortingen in de tuinmeubelbranche: ‘waarom met Pasen in een druk tuincentrum als je ook online kunt shoppen?’.


Met bovenstaande informatie in ons achterhoofd lijkt het niet meer dan logisch om een specifieke campagne voor Pasen op te zetten. Hiermee speel je in op de trend van consumenten die op zoek zijn naar activiteiten rondom Pasen, al dan niet in de vorm van weekendjes weg als wel speciale paaskortingen.

Potentiële klanten zijn op zoek naar speciale acties en kortingen. Je doet er dan ook verstandig aan om deze op te nemen in de advertentietekst. Hier volgt een aantal advertenties die ingezet zouden kunnen worden in de travelbranche:

Paaskorting
20% Paaskorting! Geniet van een
lang Paasweekend in Barcelona.
www.klm.com/Barcelona

Profiteer nu
Speciale actie: alleen met Pasen.
Retourtickets tot 20% korting!
www.klm.com/Barcelona

20% Paasvoordeel
Ga er met Pasen even tussenuit
en vlieg naar Barcelona!
www.klm.com/Barcelona

Eitje toch?

Tijdens Pasen wordt er dus niet alleen gezocht naar Pa’s eitjes, maar ook naar online advertenties.

Vrolijk Pasen!

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners