088 - 120 34 00

Parkeerplaatsen vullen met een zoekmachine

Schiphol SmartParking is al sinds 2006 klant van Onetomarket De resultaten tot nu toe zijn dusdanig positief dat zowel Onetomarket als Schiphol SmartParking hebben besloten ons succesverhaal te delen met iedereen

Schiphol Smart Parking is een initiatief van Amsterdam Airport Schiphol. De reiziger wordt een goedkope en veilige parkeerplek aangeboden tijdens zijn of haar vakantie. Door van te voren op de website van Schiphol www.schiphol.nl/smartparking een parkeerplek te reserveren bespaart de reiziger een aanzienlijk bedrag op parkeerkosten. De betaling loopt eenvoudig via de creditcard. Deze fungeert tevens als in- en uitrij kaart, dat scheelt het ook nog eens veel tijd.

In 2006 werd Onetomarket in de arm genomen om relevant verkeer naar de Schiphol Smart Parking website te leiden en te zorgen voor conversie en zo mede dit initiatief online tot een succes te maken. De opgezette zoekmachine advertentie campagne is een groot succes. De campagne word in zijn geheel in de zoekmachine van Google uitgevoerd, aangezien Google met 94% marktaandeel de absolute marktleider in Nederland is.

Sinds het live gaan van de campagne worden er per dag gemiddeld meer dan 80 conversies gemeten. Een conversie is in dit geval een bezoeker die online een parkeerplek reserveert. Ook de ‘click through rate’ ( het aantal mensen dat daadwerkelijk klikt op de vertoonde advertentie) is hoog, met een gemiddelde van boven de 5%.

De campagne is niet alleen statistisch gezien erg succesvol, maar ook kost effectief – de CPB (kosten per boeking) ligt rond de 1 euro.

Tijdens cross mediale campagnes presteert de AdWords campagne nog beter. Ten tijde van televisie commercials, die de campagne in de breedte ondersteunt, steeg het aantal conversies per dag met meer dan 100%. Een goed voorbeeld hoe off- en online samengaan en op deze wijze de verwachting van de consument inwilligt omdat deze vindt en krijgt wat hij zoekt.

In 2008 wordt de succesvolle samenwerking tussen Schiphol Smart Parking en Onetomarket voortgezet. De resultaten zijn tot nu toe bemoedigend, met een conversiegraad die nu al boven het gemiddelde van 2007 ligt.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners