088 - 120 34 00

Online shoppen steeds populairder

Werkelijk winkelen heeft nog steeds de voorkeur boven online shoppen maar het verschil is erg klein 53 om 47 procent Dat blijkt uit het onderzoek Online of Offline uitgevoerd door RuigrokNetpanel in opdracht van de Postbank

Werkelijk winkelen heeft nog steeds de voorkeur boven online shoppen, maar het verschil is erg klein: 53 om 47 procent. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Online of Offline?’ uitgevoerd door Ruigrok/Netpanel in opdracht van de Postbank. Van de respondenten die de voorkeur geven aan offline winkelen is het ‘kunnen bladeren of luisteren’ (bij boeken en cd’s) een belangrijke reden om de winkel te bezoeken, 73 procent noemt dit. Maar ook het vasthouden van een product vinden ze een argument (61 procent). 22 procent noemt bovendien ‘gezelligheid’ een reden om naar de winkel te gaan. Belangrijkste redenen om vooral online te winkelen zijn snelheid en gemak (58 procent), niet tijdgebonden (55 procent), eenvoudige prijsvergelijking (55 procent) en overzichtelijk aanbod (50 procent).

Wie een reis wil boeken, doet dat tegenwoordig het liefst via internet. 60 procent geeft aan wel eens een reis te boeken via internet. Vooral het gemak van het vergelijken van de prijzen (73 procent) en het snelle en gemakkelijke zoeken (69 procent) worden genoemd als grote voordelen van internetboekingen. Internet heeft de reisbranche voorgoed veranderd, concluderen de onderzoekers.

Algehele conclusie is dat internet het leven van Nederlanders drastisch veranderd heeft en sterk ge

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners