088 - 120 34 00

Online omzet stijgt omzet andere kanalen daalt

Consumenten gaven in 2006 369 miljard euro uit aan producten en diensten die ze kochten via internet catalogi telefoon of de post een toename van 132 procent ten opzichte van 2005 Webwinkeliers zijn verantwoordelijk voor de toename

Consumenten gaven in 2006 3,69 miljard euro uit aan producten en diensten die ze kochten via internet, catalogi, telefoon of de post, een toename van 13,2 procent ten opzichte van 2005. Webwinkeliers zijn verantwoordelijk voor de toename.

Online werd een omzetstijging van 28 procent behaald ten opzichte van een jaar eerder.De online omzet bedraagt in 2006 2,82 miljard. De verkopen via de andere verkoopkanalen ‘op afstand’ daalde. Via catalogus, post en telefoon werd voor 870 miljoen euro verkocht, een daling van 17 procent ten opzichte van 2005. Toen werd via deze kanalen 1,04 miljard omgezet.

Dat blijkt uit nieuw gepubliceerde gegevens van de Thuiswinkel Markt Monitor 2006-2, het halfjaarlijkse onderzoek van Blauw Research naar consumentenbestedingen via internet en andere kanalen in samenwerking met Thuiswinkel.org. Online shopping via internet wordt in dit onderzoek gedefinieerd als consumentenaankopen van producten en diensten voor priv

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners